Vill någon ge mig ett jobb?

Livet är på topp just nu,
  • jag har turen att ha 2 underbara ungar som driver mig till vansinne varje dag
  • Vi letar hus för fullt (vi förlorade tyvärr budgivningen på huset vi var intresserade av)
  • Jag har ett toppenjobb som jag stortrivs på.
  • Jag och Robin har aldrig haft det bättre tillsammans.
  • Jag har fått tillbaka större delen av min hälsa.
  • Det börjar bli sommar och varmt.
Men trots allt det här, och lite till som jag inte kan skriva ut i bloggen, så känner jag mig orolig och kan inte uppskatta allting jag har. 

Jag funderar allvarligt på om jag ska ta ett till jobb som är på dagtid. Jag älskar mitt jobb och tänker aldrig sluta, tro ingenting annat. Men det är inte så stimulerande. Jag träffar aldrig mina arbetskamrater förutom när vi löser av varandra och jag känner att jag har alldeles för mycket fritid. Jag gör ingenting på hela dagarna och det tär på mig. Jag vill utmanas, utvecklas och träffa nya människor. 

Men samtidigt vill jag inte binda upp mig och bli tvungen att gå till jobbet. Ja ni hör ju hur omöjligt det låter. Det optimala skulle vara om jag kunde få ett dagjobb två dagar i veckan. Då skulle jag få mer att göra och inte bli såhär uttråkad.

Ni kanske tycker att det är ett lyxproblem att ha för mycket fritid, men jag tycker att det är jobbigt. Jag orkar inte göra någonting här hemma heller, för det är också skittråkigt. Usch jag är verkligen så jäkla uttråkad!
Jag skulle absolut kunna ta nått välgörenhetsjobb och inte få betalt, det är inte det jag vill åt - utan att få träffa människor och få prestera. Det skulle ju kanske fungera med att börja med något fritidsintresse, men jag har liksom inget och kommer inte på något heller.
 
Så om det är någon som behöver en arbetsvillig tjej för några roliga arbetsuppgifter så hör av er ;)

Familjen igår på Texas Corner, himla bra mat hade dom.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej vännen!

Vad underbart det låter att du ändå är så nöjd i botten ändå ;) Så som du beskriver det så känns det som att vi känner rätt lika just nu. Allt är så bra men ändå känns det som att man står lite och stampar på samma ställe? Förhoppningsvis försvinner den känslan snart för oss båda!

Om du vill ha ett extrajobb på några dagar så finns det gott om sånna jobb :) Var bara noga med att väl förklara i ditt personliga brev varför du vill ha den tjänsten och inte en heltid. Om du har lust att komma in till Sthlm någondag så ses jag mer än gärna!

Varm kram, Mikaela

2013-05-30 @ 23:22:46
Postat av: Linda

Hej Mikaela!
Ja jag tror att man känner så i livet till och från, det är nog känslan om att man alltid vill ha mer som gör sig påmind :) Det är iallafall toppen att vi är nöjda över grunden, då kan vi alltid fortsätta bygga.

Ja jag ska ta tag i jobbansökningar i höst tror jag, om det inte ramlar in något annat spännande :P
Som jag skrev i våra sms häromdagen så kommer jag gärna in till sthlm och fikar nån dag. jag vet att jag jobbar galet mycket nu i juli men i augusti lugnar det nog ner sig lite och då kommer jag gärna.

Kram Linda

2013-06-18 @ 15:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0