Sömn önskas

Nu är semestertiderna över och barnen har börjat på dagis/fritids igen och jag får äntligen tid för vila. 
Jag är så sjukt trött, trött ända in i själen. 
 
De sista dagarna här på semestern så kände jag verkligen att nej jag orkar verkligen inte.

I juli månad jobbade jag 230 timmar. Så jag åkte till jobbet på kvällen, jobbade hela natten och sen kom jag hem till familjen på morgonen. Och jag kan verkligen inte sova när barnen är hemma, ett par timmar lyckades jag ju skrapa ihop men sen var det full fart hela dagen. Sen kom kvällen och då åkte jag iväg och jobbade igen. Så rullade dagarna/kvällarna/nätterna på.
 
Som en liten extra krydda har jag dragits med världens förskylning nu i flera veckor. Jag har haft halsont från helvetet och hostat som en galning.
 
Det gick bra ibörjan, men nu i slutet har jag vart så trött. Jag har verkligen känt att jag inte har orkat! 
 
Men nu är det över, nu kan jag äntligen få sova efter jobbet. Och för att fira det har jag bokat in en 90 minuters lång massage idag. Det ska bli så underbart, och jag ser verkligen fram emot att bli ompysslad ett tag.
 
I augusti jobbar jag bara 202 timmar - än så länge. Jag har ledig hela sista veckan den här månaden, så där lär jag ju plocka på mig nått extrapass. Men jag ska iallafall se till att vara ledig ordentligt! Nu får jag ju sova efter jobbet så då är det ju ingen fara. Och jag älskar ju faktiskt mitt jobb.
 
Jag har dessutom resan till kolmården tillsammans med Christina att se fram emot. 
 

Det kanske är dags att inse att jag är en helt vanlig dödlig och inte någon jäkla vampyr som inte behöver sova?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0