Mexico 2013 del 2

Det fanns otroligt mycket att göra i Mexico, väldigt många utflyter och otroligt vacker natur att upptäcka. Men eftersom mamma har problem med sina ben och höft så kunde vi inte göra allting vi ville göra men en del gjorde vi iallafall.


Första utflykten gjorde vi till Xcaret, en helt underbar park med massor av olika aktiviteter. Den rekomenderar jag absolut om ni åker till Mexico.




Man kunde snorkla i det underjordiska flodsystemet


Såna här ödlor låg överallt och kom springandes över vägen

Otroligt fina badmöjigheter





Pelikaner fanns överallt


Så otroligt coola halvssköldpaddor - helt enorma! 


Mayaruiner 



Man fick gå omkring på småvägar i djungeln - hur mysigt som helst!

Vi åkte på en flotte genom en bit av djungeln. Det var himla mysigt att få lyssna på alla djur som lät och sitta där och långsamt åka fram över vattnet.


Låg i hängmatta

Utsikten var helt underbar


Den andra utflykten var till undervattensgrottan Rio Secreto
Den utflykten åkte jag på iväg själv då mamma inte kan pga benen. 

Ni kan inte ana vilken otrolig upplevelse det var. Det är en underjordisk flod som räcker sig över nästan 2 mil har jag för mig. Vi fick vara där nere i 2 timmar iklädda våtdräkt och varsin hjälm med tillhörande lampa fastsatt på. Väl där nere var det helt underbart! Det var så obeskrivligt vackert, så ett besök där är ett absolut måste om man besöker Mexico. 

Ibland fick man gå på marken och ibland fick man simma i det underjordiska vattnet och samtidigt ducka för att inte slå i huvudet. Tyvärr har jag inga bilder därifrån då de var superdyra att köpa. Men jag har googlat upp några bilder för att ni ska få se vad jag pratar om - helt magiskt!





En annan otrolig upplevelse var att få träffa en lejonunge och en gepardunge.

Det var en magisk känsla att få möta dessa otroliga djur och det är något som jag alltid kommer bära med mig.

Liten bebis



Att bli slickad, biten och riven var en upplevelse

High five

MiniLejon


Mys

Nästa inlägg tänker jag berätta om vår utflyckt till Isla Mujeres och våra upplevelse där

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Otroligt fina bilder från Mexico! Det känns lite som att det är svenskarnas nya thailand =P Träffade du på många svenskar?


Svar: Nej vi gjorde faktiskt inte det, det var mest folk från usa där :) Jag tror att det är för dyrt för att det ska bli det nya thailand, men man vet aldrig :P
lindaha.blogg.se

2013-04-21 @ 17:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0