Hemma igen

Idag är det en vecka sen jag kom hem från Mexico. Helt galet att det redan har gått en vecka, tiden fullkomligt flyger iväg! Vi har iallafall hade det jättebra, ska uppdatera senare med ett inlägg om allting vi har gjort :)
När jag kom hem förra veckan så möttes jag av sjukstuga! Både Elina och Emilia hade feber och var sjuka! Stackars Robin har både vabbat och själv vart sjuk större del av tiden jag var borta.

Emilia piggnade fort på sig, men Elina blev sämre igen efter att hon blivit lite piggare. Och när hon hade 40.3 i feber och ont överallt så fick vi åka till sjukhuset där det visade sig att hon hade kraftigt förstorade lymfkörtlar. De tog halsprov på henne som visade negativt på streptokocker i halsen, men läkaren sa att hon nog hade en annan sorts streptokocker så nu får hon äta antibiotika i 10 dagar. Tack och lov blev hon genast bättre med den så nu är alla friska igen.

Sen så har vi haft påsk här hemma, en lugn påsk med bara oss i familjen. Jag har ju jobbat -ovanligt va?- så vi har mest vart hemma. Men jag och Elina har hunnit med att se Croodarna på bio, Elinas första 3d film. Riktigt bra var den faktiskt :) Och igår så tog jag ungarna till badhuset i några timmar. Så nått har vi gjort iallafall.

Påskägg


Jag har också hunnit färga mitt hår mörkt. Jag har velat göra det väldigt länge nu, och jag är så jäkla nöjd!
Bilden visar före, efter pigmentering och efter :)


Elina på bion, jag dog verkligen när jag såg henne i glasögonen. Haha hon ser ju ut som Dexter :D


Kommentarer
Postat av: Katta

Jättefin färg på håret! :)

Svar: Tack :)
lindaha.blogg.se

2013-04-02 @ 11:00:24
URL: http://katrinsofi.blogg.se
Postat av: Mikaela

Jag håller med Katrin. Verkligen fin färg på håret! Du måste visa någon bild framifrån också! :)

Skönt att höra att du och mamma hade det bra utomlands. Ser fram emot ett inlägg om er resa! Jag och per har precis i dagarna bestämt att vi ska spara i över ett år och sen göra en superhärlig resa ihop. Just nu lutar det mot Hawaii. Längtar!!

Varm kram

Svar: Tack, jag ska försöka ordna nån mer bild :P
Vad roligt och höra, och vilket underbart resmål! Ni kanske passar på att åka till NY eller liknande innan och sen vidare till Hawaii? Ni kommer iallafall att få det underbart!
lindaha.blogg.se

2013-04-02 @ 14:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0