Laga med Linda del 5

Idag orkade jag inte prova något nytt recept så jag gjorde spagetti och köttfärsås
 
Börja med att steka lök och sen köttfärs i en stekpanna. Krydda med grillkrydda, paprikapulver, svartpeppar, vitlökspulver och cayennepeppar.


Ha i passerade tomater och salsasås, låt sedan puttra.


Sist har du i apetina ost med smak av vitlök och persilja. 


Klart att servera tillsammans med kokta grönsaker


Utvärdering: Alla älskade det (som vanligt när jag serverar detta) Jag tyckte att det var ovanligt gott, speciellt så är det grymt gott med osten. Den smälter inte, men mjuknar på sig och blir krämig och passar perfekt till denna rätt. Resterna av köttfärsåsen tänker jag hitta på nått skoj med de närmaste dagarna, kanske någon god gratäng?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0