Jäkla sjukvård

Jag var ju hos läkaren för 2 månader sen, och hon skulle skicka en remiss till uppsala för att de skulle kolla upp med ultraljud om jag behövde operera mig eller inte. Så jag har väntat och väntat och väntat på den där jäkla remissen. Jag tyckte att det dröjde bra länge, speciellt med tanke på att läkaren sa att jag förmodligen skulle få en tid ganska så snart då den var ganska så stor. Så jag ringde upp vårdcentralen och undrade hur det gick med den egentligen.

Ni anar inte hur förvånad jag blev när de sa att de inte ens kunde se att jag hade vart hos läkaren! Det stod ingenting om det i min journal, absolut ingenting om mitt besök överhuvudtaget! Inte ens att de hade dubblat dosen på medicinen. När jag frågade henne om det inte var lag på att de måste dokumentera det i min journal så blev sköterskan väldigt osäker och sa att det är ju det. Men hon lovade iallafall att hon skulle kontakta läkaren som jag hade vart hos och se till att hon skickar iväg remissen till Uppsala. 

Nu får jag återigen vänta och se om det kommer en remiss, och hoppas på att de gör rätt den här gången.

Dessutom så har bvc fortfarande inte hört av sig angående återkollen om Elinas hörsel, som de skulle ha gjort för snart ett år sen! Jag gick dessutom dit för ett par månader sen och sa till, och då lovade de att de skulle skicka ut en kallelse direkt och bad så mycket om ursäkt att de hade glömt bort det.... Ja det gick ju bra för dom den här gången också...

Så jag kan inte påstå att jag har så mycket förtroende för Bålstas vårdcentral! Jag kanske ska ta och göra som alla säger åt mig, att byta till BålstaDoktorn?
 

Kommentarer
Postat av: Katrin

Byt till BålstaDoktorn om dom tar emot fler! Mycket bättre vård där!

Svar: Ja jag ska göra det när jag har vart hos uppsala!
lindaha.blogg.se

2012-11-08 @ 15:52:08
URL: http://katrinsofi.blogg.se
Postat av: Johanna

Bara nyfiken, vad heter läkaren du var hos?

Svar: Jag har ingen aning, men hon har ett utländsk namn.
lindaha.blogg.se

2012-11-10 @ 00:30:27
Postat av: Johanna

Det låter som min nämligen. Hon glömde bort att lägga min beställning till labbet och verkar nu ha glömt bort min remiss till psykologen.

Och det är också en kvinna med utländskt namn på samma vårdcentral...

Svar: Det är ju helt galet att det ska vara så! Jag menar det är ju ändå ganska allvarliga saker att glömma, jag ska kolla upp namnet och återkommer med det senare.Men nu blir jag lite nyfiken, vem är du? Är du någon jag känner, eller har du kanske också någon blogg jag kan få kika i?
lindaha.blogg.se

2012-11-12 @ 19:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0