Jag önskar...

Ibland blir jag bara så trött.

Jag har vart iväg hela dagen med ungarna och jag kan säga som så att det inte är det lättaste. Emilia hatar att åka längre sträckor i bilen så det slutar oftast med att hon gallskriker otröstligt. Bara det gör att hjärnan blir mos.

Lägg då till att du har vart iväg en hel dag och behövt fajtas med en 4åring och en snart galen 2åring som lyssnar lika bra som en vandrande pinne. Och har man då en massa saker som måste göras, människor att träffa och jobb som ska utföras så är det jobbigt! Man blir helt slut och hjärnan känns som chokladpudding.

Så när jag kom hem vid halv 8 så kände jag mig mer död än levande. Robin satt som vanligt vid datorn och spelade och när han kom ut till mig i vardagsrummet vid kvart i 8 så sa han att han tänkte gå och lägga sig vid 8 för han var trött. Men jag totalvägrade! Jag ska duscha Elina och tvätta hennes hår för hon ska iväg med farmor och gå på disney on ice imorgon, plus att jag måste tvätta så att hon har kläder att sätta på sig och jag tänker inte ha Emilia samtidigt!

Så jag sa att han fick vänta till klockan 9 då han kan natta Emilia så kan han gå och lägga sig sen. Blev ju inga glada miner från hans sida precis, snarare tvärtom, men jag är också trött!
Och att behöva ha henne 1 timme på en hel dag är inte så mycket begärt tycker jag,han har ändå fått vila och vara själv från att han kom hem från jobbet. Några timmar ensamtid och få göra vad man vill är fasiken lyx!

Nä nu har jag fått gnälla lite så nu är det bara för mig att börja duscha Elina och sen plocka undan lite här hemma innan jag sjunker ner i soffan en stund.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0