herregud vilken skitdag!

Usch idag har jag verkligen haft en jäkla skitdag!
Morgonen började bra men det gick snabbt utför. När vi var på väg till dagis så vägrade bilens handbroms att släppa. Jag försökte gång på gång och till slut trodde jag att den släppte. Så jag backade ner för hela våran utfart men sen när jag skulle sätta i ettans växel så var det tvärstopp.
Jag kom varken fram eller bak och jag stod mitt över vägen så att ingen annan bil kom fram heller.

Så det var bara att ringa vw verkstad och fråga vad man skulle göra. Och de sa att eftersom vi har en automatisk handbroms så var det bara att ringa bärgare. Så jag fick göra det och de sa att de skulle komma så fort de kunde.

Så där satt jag i bilen med båda ungarna som skulle till dagis. De hade inte heller några vinterkläder eftersom de var på dagis. Så jag skyndade mig in med dom och sen gick jag till förrådet och lyckades rota fram några gamla extra kläder. Sen in och försöka föna dom varma då de var iskalla efter att ha legat i förrådet. 

Sen bylta på ungarna kläderna och sätta dom i en pulka och gå till dagis. Det uppskattades verkligen inte av Emilia, som skrek som en liten gris den sista biten.

Väl på plats så var ingen på varken Elinas eller Emilias avdelning på plats då de var iväg på promenad. Så jag fick lämna dom till några andra pedagoger från en annan avdelning. Emilia blev såklart jätteledsen då det inte var hennes fröknar.

Sen stressade jag hem igen och då hade bärgningsbilen redan kommit. Killen som kom försökte få loss bromsen men det gick inte så han fick ta med den till verkstaden. De ringde senare och sa att de skulle göra en felsökning som skulle kosta 1500kr, dessutom kostade bärgningen 1500kr. Så kostnaden är redan uppe i 3000kr och då är felet inte ens lagat *suck*

Sen var jag tvungen att stressa som en galning till bussen för att ta mig till skolan. Jag såg ut som hej kom och hjälp mig eftersom jag inte hade räknat med att få fel på bilen, så jag han liksom inte göra iordning mig.

Väl i skolan hade jag matte, första lektionen jag går på den här terminen pga magsjuka mm. Men jag trodde inte att det skulle göra nått då jag hade läst början av kursen förra terminen, så det som kommer i början kunde jag ju redan.... men tror ni inte att läraren har vänt på kursen så det som kom sist förra terminen kom först nu?! Så nu har jag missat en massa som jag inte kan, och ligger efter igen.

Nej usch vilken dag det här har varit. Nu ska jag kolla på halv 8 hos mig, sen tänker jag duscha och gå och lägga mig. Jag har fått låna mammas bil till imorgon så jag kan ta mig till skolan utan att behöva stressa ihjäl mig, tack och lov. Våran bil står fortfarande på verkstaden och väntar på att bli lagad...

Har jag sagt att jag hatar bilar?


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Men shit Linda. Hade vi bara vetat så hade vi garanterat kunna köra dig hem igår när vi sågs på ica. Vi ska ju ändå den vägen.



Hur ser resten av din vecka ut?

2012-02-01 @ 09:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0