Att behöva välja

Jag kan inte bestämma mig för vad jag vill göra mest utav 2 saker.

Ena saken är att bygga ett helt nytt hus.

Andra saken är att åka iväg och bo utomlands i 1år.


Jag kan verkligen inte bestämma mig för vilken av dom 2 sakerna jag helst skulle vilja göra! De har helt klart fördelar båda 2 och de är ju motsatsen till varandra.

Att bygga ett helt nytt hus har ju helt klart sina fördelar:
Att få ett hus precis som man vill ha det
chansen att tjäna mer pengar
man har sitt "på det torra" huset finns alltid kvar.

Att bo i tex Thailand i 1år har andra fördelar:
Att få spendera 1år utomlands tillsammans med familjen skulle verkligen vara kvalitetstid
en stor upplevelse för både oss vuxna och för barnen
barnen skulle gå lära sig ett nytt språk
otroligt skönt att inte behöva jobba eller plugga på 1år utan bara göra vad man vill när man vill 

Något som jag också tänker på är att om man skulle vilja bo utomlands 1år så måste det ske ganska snart då Elina snart ska börja i skolan (helt sjuk tanke) Snart är det försent om man inte vill sätta henne i en skola utomlands. Saken med det är att jag är rädd för att hon ska hamna utanför klassen sen när vi kommer tillbaka till Sverige, det skulle vara min värsta mardröm.

Bygga hus kan man ju göra när som helst...

Mmm många tankar som snurrar runt just nu, det är inte aktuellt det närmaste året iallafall, men ska det ske så måste man ju börja tänka redan nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0