Nu kommer det iallafall bli gjort!

Har jag sagt hur less jag är på att renovera själv? Nu har jag iallafall kommit till en gräns så jag har kontaktat en byggfirma som var ute hos oss idag och kikade på allting vi vill ha gjort. 
Det känns så jäkla bra! Tänk att få allting klart på en gång och slippa göra det själv!

Det vi ska göra nu är:
  • Byta ut alla fönstrena i huset
  • Sätta nya golvlister och taklister i hela huset
  • Måla om huset
  • Byta ut hela taket
  • Riva ner entrén till ytterdörren och bygga nytt
  • Bygga en altan på 30kvm
  • Kakla köket
  • Bygga dubbelgarage plus förråd
  • Sandlåda till ungarna
När jag sa till om sandlådan så skrattade de bara och sa att den kan jag få på köpet ;)
Vi funderar också på att bygga ut huset så att vi får ytterligare 45kvm vilket skulle innebära att vi skulle få en stor toalett som jag kan göra som en relaxavdelning och tvättstuga. Mm det tåls att tänkas på iallafall.
Staket är också någonting som vi funderar på, men först och främst ska vi göra det som jag listade upp, bara det är ju en hel del om jag får säga de själv.

Marie, min syster, ska också anlita dom för att byta resten av deras tak (de har redan bytt hälften) sen ska de bygga en altan som går från deras hus runt hela poolen, den kommer bli galet stor! Sen ska de även bygga en entré till ytterdörren.

Så om vädret tillåter så kommer de börja redan imorgon! Men de börjar hos Marie så jag får vänta 1-2 veckor innan de sätter igång hemma hos mig.

Men ÅH vad bra det kommer bli, galet glad är jag över att vi ska leja bort eländet! Lite lat får man faktiskt vara ibland ;)

Ska bli så skönt att få stå och säga vad man vill ha gjort istället för att göra det själv :D

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hittade din blogg via familjeliv nångång för länge sen och kikar in ibland. Era döttrar är ju ursöta!



Undrar hur ni har råd att göra den där jätterenoveringen med fönsterbyten och hela fadderullan? Vårt fönsterbyte gick på nästan 200 papp och där slutade sen våra renoveringsplaner..

2012-04-06 @ 22:43:25
Postat av: Linda

Hej Johanna och vad roligt att du kikar in här ibland :)



Vi har faktiskt haft väldigt tur, vi fick tipset om de här snickarna som är otroligt billiga. Men kan ju säga som så att sparkontot kommer bli väldigt magert efter den här renoveringen.

2012-04-07 @ 15:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0