Lite lunch funderingar

Jag har följt en tråd ganska länge nu som handlar om vad man tycker är attraktivt, och det är helt sjukt vad olika alla tycker. Men det är otroligt intressant att läsa även om man blir väldigt förvånad över vad vissa människor skriver.

Som en del tex tycker att en tjej/kille kan vara attraktiv och åtråvärd trots att hon/han har en personlighet som får det värsta träsktrollet att verka underbar. 

Jag har lite svårt att förstå hur man kan tycka att någon är åtråvärd om de är elaka, korkade eller helt enkelt "dumma i huvudet" Jag kan tycka att en kille är snygg men om han har en dålig personlighet så kan jag helt enkelt inte tycka att han är snygg längre. 

Men om en kille är ganska ful så kan jag tycka att han blir attraktiv om han har en underbar personlighet. 
Det finns ju absolut gränser, men i många fall så.

Jag har länge tänk på vad det är som jag tycker är åtråvärt men jag har väldigt svårt att sätta fingret på vad det är för något. Ja visst tycker jag att det kan vara sexigt med vissa saker tex

- humor (skitviktigt)
- intelligens
- killar som sjunger
- dialekter
- händiga killar
- skratt och leenden
- självförtroende och framåt, blyghet är ju inte speciellt sexigt
- män som är bra med barn, måste ju vara grottkvinnan innuti mig. Typ: "ugh han är bra med barn, då vill jag göra barn med honom, ugh"
mm

Men det är ju bara små fragment av det som gör hela slutprodukten : Att människan blir attraktiv i mina ögon
En kille kan ju ha en, eller flera, av de sakerna jag tycker är attraktiva utan att han blir attraktivt i mina ögon... Så vad är det som gör att man finner en person tilldragande egentligen?

Är det föresten inte ganska coolt att så många faktiskt lyckas hitta en person som de tycker är åtråvärda och den personen känner likadant tillbaka. Jag menar, hur många människor finns det inte på den här planeten? Egentligen så borde ju inte oddsen vara så speciellt stora att man lyckas hitta någon.

Fast det är klart, jag kan ju bara tala för mig själv. Och jag har ju fått bevisat för mig gång på gång att alla inte tycker och tänker som mig (konstigt va? :P) 

Mm intressant är det iallafall när man börjar fundera i dom här banorna.

Kommentarer
Postat av: Christine

Jag håller helt med dig! Har själv funderat på detta. Jag tycker insidan är SÅ jävla mycket viktigare än utsidan. För utsidan kommer förändras genom åren, men förhoppningsvis kommer insidan att vara den samma, självklart förändras den med, men man har ju ändå sin personlighet som gör varje människa unik med sig hela livet... Å det är ju den som attraherar tycker jag. Sen så klart behöver man ju "tända till" lite på den andra me, men det gör jag allra bäst genom att älska den andra personen och det kommer ju mest från insidan iaf för mig. Men så var de nog inte när ja va ung... hahaha, och med det konstaterade jag även att ja blivit gammal. Så nu har du det skrifligt bevisat ;P

2011-10-04 @ 16:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0