Söndag

Jahopp nu är det söndag igen och som vanligt har helgen flugit förbi. Inte för att det gör så mycket egentligen då jag ändå är ledig hela veckan som kommer. Eller ledig är jag väl inte, har en massa hemmastudier, men jag behöver inte åka till skolan iallafall :P

Så vad har vi gjort för någonting i helgen då?

Inte så mycket tyvärr... Igår så var jag iväg till uppsala hela dagen tillsammans med ungarna. Vi var på Ikea och ToysRus och shoppade lite. Så nu har jag köpt några julklappar, plus att jag har köpt superfint julpapper att slå in det i ;)

Och nu idag ska jag iväg till Enköping med barnen i några timmar. Sen ska jag hem och laga nått riktigt gott till middag är det bestämt, men vad jag ska laga har jag ingen aning om. Jag vill ha nått som är riktigt gott, spännande och nytt. Det kommer säkert sluta med att jag lagar makaroner och falukorv för att jag inte kommer komma på nått :P

Jag har köpt nya tallrikar och uppläggningsfat och jag vill utnyttja dom lite innan helgen är slut :P

I fredags gjorde jag plockmat som vi åt framför Pochahontas och mös. Det är så mycket mysigare om man lägger upp maten fint, det ger en helt annan känsla. Till och med Robin, som tyckte att jag var skitlöjlig när jag sa det, höll med om att det var mycket mysigare än om man bara slänger fram de.

Nej nu ska jag surfa lite recept och hoppas på att jag hittar nått mumsigt.

Fredagens plockmat


En massa gott på min tallrik








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0