Ingenting går någonsin som planerat

När man har barn så är det helt omöjligt att kunna planera någonting till 100%. 

Precis efter att jag hade skrivit det senaste inlägget så ringde dagis och sa att Elina hade ont i huvudet, så det var bara att åka och hämta henne på en gång. När jag kom dit så låg stackarn nerbäddad i soffan och såg helt förstörd ut. Sen hann jag bara dit och trösta henne så började hon att kräkas...

Sen har det fortsatt så hela dagen. Stackarn har superont i huvudet och kräks med jämna mellanrum. 
Jag trodde ett tag att hon hade migrän då hon hade så ont i huvudet och ner över ögonen. 
Men nu har hon även 39 graders feber, så jag håller alla tummarna för att hon inte har ärvt min migrän, det skulle kännas fruktansvärt för mig om hon hade gjort de :(

Så det blev inge pluggande för mig idag, och förmodligen kan jag inte heller fira Johanna imorgon. Men vi får se hur hon mår imorgon, mår hon såhär dåligt så tänker jag inte lämna henne iallafall.

Jag tycker så synd om henne när hon mår såhär dåligt, min lilla fisunge. 

Som ikväll så låg vi soffan tillsammans och kollade på film. Hon låg på min mage och jag killade henne på ryggen när hon började hulka. Jag fick typ panik för att burkjäkeln som jag tagit fram låg i andra sidan på soffan så jag nådde den inte. Så jag greppade tag i första bästa grej, vilket var en djuptallrik (tack och lov att den var djup) som hon kräktes i. 
Så där låg jag i soffan, med Elina på magen och försökte se till att det inte spilldes utanför. Och jag ser till min fasa att hon har fullt upp hela jäkla tallriken till kanten och jag kan inte resa på mig då Elina sitter på magen, plus att jag säkert hade spillt om jag hade rört mig då tallriken var överfull 

Så jag ropar på Robin som sitter och vid datorn spelar, men inget svar. Så jag fortsätter och ropa (skrika) tills han äntligen hör mig och kommer till undsättning.
Han har ju köpt nya hörlurar som utestänger alla ljud utifrån så han berättade att det inte ens var han som hade märkt att jag ropat, utan nån kille som han hade spelat med :P
Han använder nämligen Skype när han spelar... Så killen hade hört i micken att jag hade ropat och sagt åt Robin.

Haha de lär ju tro att jag är värsta psykfallet som ligger och skriker på Robin. Fast hellre det än att bli nerspilld av spya.

Så håll tummarna för att jag inte blir smittad nu. Jag AVSKYR att vara magsjuk, plus att jag alltid blir så jäkla dålig. I dont want to!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0