Listor och hjärngegga

Igår när vi var på bio så såg vi I dont know how she does it, inte så speciellt bra men den funkade att kolla på.
Iallafall så ur en scen så var det någon undersökning som visade att kvinnor låg vakna på nätterna, och de undrade varför. Då sa huvudpersonen i filmen att hon visste svaret: Att vi kvinnor ligger vakna i sängen och gör listor över sådant som behövs göras.

Och herregud vad det stämmer på mig. När jag ligger där i mörkret listar jag upp en massa saker som jag måste göra

Allt i skolan
Allting kring ungarna (och bara den listan skulle kunna hålla mig vaken i flera år)
Julklappar
Städning
Tvättning
Fix med bilarna
Jobb
Resa
Pengar
Framtiden
Handla
Middag
Kalas


Ja jag kan fortsätta i all evighet. Men varför gör jag då såhär? Varför kan jag aldrig släppa allting och slappna av?

Det är inte bara listor som jag tänker på i mörkret, utan allting. Vad som händer i mitt liv, vad jag har gjort, vad jag ska göra, hur jag känner. 

Jag kan helt seriöst ligga och ha ångest över saker jag har gjort för länge sen. Saker som inte spelar någon roll, men som ändå gör sig påminda under natten.

Det är sjukt, där ligger jag och tänker störda saker när jag egentligen borde sova. 

Och jag är säker på att jag inte är ensam, eller jag hoppas iallafall att jag inte är ensam om det ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0