Syskon mot världen

Här hemma är det verkligen Elina och Emilia mot världen! 

Elina försvarar lillasyster i vått och torrt och bannemig om jag säger nått dåligt om henne.
Emilia ser verkligen upp till storasyrran och vill följa efter henne överallt.

Ja visst har vi konflikter här hemma, det har väl alla syskon? Men de kommer faktiskt ovanligt bra överens.

För det mesta så leker de tillsammans hela dagarna och har roligt tillsammans. Som just nu sitter de i en kartong och leker att det är ett flygplan, de är på väg utomlands nämligen. Eller ja Elina leker det iallafall och Emilia är bara glad för att hon får vara med.

Säger jag nån gång att Emilia är jobbig eller att hon ska sluta skrika så försvarar Elina direkt henne "mamma hon är faktiskt liten och bebisar gör så! När Emilia blir lika stor som mig, då gör hon inte så längre"

Och om Emilia ramlar eller gör illa sig så är Elina direkt där och kramar, tröstar och gråter tillsammans med henne.

Det är verkligen dom 2 mot världen, och jag hoppas att de kommer fortsätta vara det.






Kommentarer
Postat av: Mikaela

Innerst inne så kommer det alltid att vara så. Det finns ju en sån där obeskrivlig självklar kärlek mellan syskon :)

2011-03-15 @ 17:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0