Huset innan, under och efter

Bilderna är inte de bästa då jag tycker att det är svårt att fotografera så att man ser ordentligt, men ni får hålla till godo och så får ni komma ut och se hur det ser ut på riktigt sen istället :)

Innan vi började renovera

Köket sett från vardagsrummet

Vardagsrummet sett från köket
Det man inte ser är att alla tapeter är ojämna, spruckna, lösa och fläckiga. Nu ser de ju riktigt fina ut på bilden men de var de verkligen inte.

En del av hallen
Andra delen av hallen


Tapeterna i hallen var fruktansvära! De var helt ojämna, bubbliga och helt enkelt fruktansvärda.

Man kan se en del hur de såg ut på den här bilden, såhär såg de ut i nästan hela huset - underbart!

Vårat sovrum


Den hemska garderobsväggen i vårat sovrum


Allrummet


Också en hemsk garderobsvägg som vi ska riva bort och köpa ny


Det fanns 3 olika tapeter i allrummet och alla var bubbliga, sprucka och hemska.

Elinas rum


Emilias rum


Tapeterna i deras rum var också i bedrövligt skick. Det kan inte vara någon med kunskap som har tapetserat i det här huset, eller gjort något överhuvudtaget egentligen!

Så vi fick slita ner tapeterna, spackla, slipa och sätta upp cover.
Såhär såg det ut under arbetets gång.

Jag och mamma har rivit tapeter, spacklar, slipat och covrat en vägg i vardagsrummet


Hela vardagsrummet och köket


Robin och Ante hade rivit tapeter i barnens rum men de rev bara en del så det såg ut såhär innan


När jag och mamma hade rivit klart såg det ut såhär, alla tapeterna är borta nu syns bara spacklet


Jag och mamma rev garderobsväggen inne i vårat sovrum och upptäckte att de inte hade byggt en ordentlig vägg bakom utan bara lutat ett par spånskivor där?


River tapeter i hallen


Gjort iordning grundarbetet så mycket vi kunde i vårat sovrum


Nu återstod det bara att måla och tapetsera allting

Vardagsrummet blir målat, de syns verkligen hur roooligt jag tyckte att de var :P


Äntligen färdigmålat i vardagsrummet 


och i köket är fondtapeten på plats


Hallen är också klar, så mycket ljusare den blev



Allrummet är också klart



Elinas rum är grundarbetet klart i


Tyvärr har jag ingen bild på Emilias rum när båda färgerna är målade men de blev inge bra iallafall. För när jag tog bort maskeringstejpen så lossnade både färgerna där de låg mot varandra. Skitkonstigt! Men jag ska försöka fixa det så det blir fint.



Ett stort tack till Johanna som hjälpte till att riva tapeter! Och ett ännu större tack till min älskade mamma som gjorde det möjligt för mig att hinna med såhär mycket. Utan henne hade detta inte vart möjligt. Världens bästa mamma som alltid ställer upp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0