Händiga män

Igår så var Robin ute i huset och började bygga upp väggen mellan vårat sovrum och allrummet.
Och idag så tog han med sig Ante ut och byggde klart den.

Jag var iväg till Barkarby och köpte isolering som jag åkte ut med och kikade på den fina konstruktionen. De är så duktiga, väggen är jättefin!
Så nu är det bara för mig att spackla, sätta cover, måla och tapetsera och sen är vårat sovrum klart!

Sen kom Laine ut och kikade på köket och det var tydligen mer jobb där än vad vi trodde. Vi måste riva väggen i köket för att dra ny el och avlopp, sen måste de byggas upp igen. Vi måste också ner i grunden och krypa för att kunna dra nytt avlopp och stänga ner det gamla - underbart!

Det märks verkligen vilja jävla nybörjare vi är när man hör allting som Laine kommer med. Men jag är inte rädd för att ta i och lära! Vi frågade Laine om han hade lust att hjälpa till, vi betalar givetvis, så nu ska han kolla på ritningarna och fundera lite.
Om det är så att han ska hjälpa till så skulle jag vilja vara med honom så att jag lär mig hur man ska dra el och avlopp, men det blir väl Robin som får göra den delen.

Nej nu ska jag röja upp lite här hemma och sen måste jag sätta mig och skriva uppsats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0