Allt och ingenting

Egentligen har jag väldigt mycket att skriva om här i bloggen men just nu finns verkligen inte orken.
Jag är fortfarande helt slutkörd efter helgen och jag har gått och lagt mig vid 9 nästan varje kväll.

Men en snabbis kan jag ju gå igenom iallafall så får jag skriva mer en annan dag när orken har kommit tillbaka.

Jag och mamma renoverade ju huset i förra veckan när jag hade sportlov och det vi hann med var detta:
  • Köket är klart, förutom där vi ska bygga en ny vägg så klart.
  • Vardagsrummet är klart
  • Hallen är klart
  • Allrummet är klart
  • Emilias rum är klart
  • Elinas rum är allt grundarbete klart, nu måste jag bara komma på hur det ska se ut där inne, har ni nått bra förslag så säg till!
  • Vårat sovrum är allt grundarbete klart, förutom där vi ska bygga väggen. Vi rev ju bort en garderobsvägg där inne och till våran stora förvåning upptäckte vi att det inte fanns en ordentlig vägg byggd mellan sovrummet och allrummet utan de hade helt enkelt bara lagt en spånskiva där lutandes... vilka jäkla nissar. 
    Så vi måste bygga väggen där innan vi kan måla och tapetsera.
När jag skriver klart så menar jag att all målning och tapetsering är klart. Sen måste vi ju upp med lister också.
Så vi hann verkligen med mycket på en knapp vecka! Men sen kan ni ju också gissa på hur ont jag hade i kroppen efter det!

Köket är beställt och betalt nu också och det beräknas komma vecka 11 så innan dess måste vi ha byggt upp väggen i köket och lagt golv i kök, vardagsrum och hallen.

Sen i fredags åkte jag och Robin iväg med några kompisar för att åka skidor och kom hem i söndags. De orkar jag inte skriva om nu men jag kan beskriva det med ett ord kaos.

Annars rullar det väl på som vanligt här hemma. Stress och press överallt och jag ligger efter i alla ämnena i skolan, det går verkligen inte bra för mig i skolan och det känns skitjobbigt. Tex fick jag tillbaka ett prov idag och jag fick G på det provet... jag har aldrig skrivit G på ett prov förut utan har alltid fått VG eller MVG, känns skittrist.

Jag bjuder på några bilder på mina fina guldklimpar så länge, jag lovar att jag ska lägga upp bilder på både huset och från skidresan senare när mer tid finns.

Mina skitungar duschar
Elina är snäll och hjälper till att tvätta Emilias nästintill obefintliga hår
Emilia är ett riktigt litet svullo som älskar att äta



Nu strejkar min dator genom att bli seg som sirap så vi får avsluta där


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0