En förväntansfull liten tjej

Igår sa dom på dagis att de skulle gå till stranden idag om det var fint väder. Problemet är ju bara att Elina inte tål solskyddsfaktor så det blev att jag och ungarna åkte till Barkarby och köpte en likadan fin bamse soldräkt till henne eftersom den hon hade var kortarmad. 

Elina var så förväntansfull igår när hon packade sin väska och sa gång på gång hur roligt det skulle bli imorgon att åka till stranden med dagis. Även efter att hon hade nattats kom hon utsmygandes till soffan och sade med stora glittrande ögon att det kändes som att det var morgon för henne. Hon var verkligen som ett barn dagen innan julafton.

Men så väckte Robin mig strax efter kl 5 imorse och sa att hans bil var trasig och att han var tvungen att ta passaten. Visst inga problem tänkte jag, vi kan ju promenera till dagis.
Men det jag inte tänkte på var att i bilen låg ungarnas solhattar....

Emilia hade som tur var en extra solhatt här hemma, men inte Elina.

Och man kan inte gå till stranden utan en solhatt, speciellt inte om man inte kan smörja in sig och skydda sig från solen på det viset.

Elina blev såklart superledsen och besviken. Hon försökte komma på lösningar så att hon kunde få följa med och tyckte bla att vi kunde göra en solhatt åt henne av en handduk :/ Det gjorde verkligen ont att se hur ledsen och besviken hon blev.

Men så ringde jag dagiset och förklarade och frågade om de möjligtvis hade en extra att låna ut, och som tur var hade de så att hon kunde få låna en keps.
Elina blev självklart överlycklig och ingen kunde vara stoltare än henne när hon gick med väskan på ryggen till dagis. 

Ibland har man verkligen tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0