I valet och kvalet

Jag sitter och kikar på resor nu varje dag och jag kan verkligen inte bestäma mig för hur vi ska göra.

Jag skulle vilja åka hela familjen för att jag vet hur mycket Elina skulle uppskatta det, hon pratar ju nästan dagligen om att hon vill åka utomlands. Men det är ju problemet med att vi inte kan smörja in Elina eftersom hon är allergisk, och hur ska man då kunna åka utomlands? Plus att det kommer säkert bli jobbigt då Emilia är i en ålder där hon verkligen inte kan sitta stilla.

Sen så skulle jag verkligen vilja åka tillsammans med bara Robin. Det skulle vara så underbart att få komma iväg bara han och jag i en hel vecka. Jag ser framför mig lata dagar på stranden i solen och mysiga kvällar på nån fin restaurang och sen gå ut och dricka goda drinkar tillsammans. 
Tänk att få ro om förhållandet i en hel vecka, hur lyxigt (och välbehövligt) skulle inte det vara?

Men då är ju frågan hur vi ska få tag i någon som skulle vilja ha våra 2 skitungar i en hel vecka?
Och vi vet ju inte ens om Robin kan få ledigt från jobbet som han precis har börjat å.
Plus att jag vet hur ledsen Elina skulle bli om vi åkte utan henne och tanken på det gör verkligen ont i hjärtat.

Men vi får se hur vi gör. Jag fortsätter att kika på resor och drömma mig bort så länge.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0