Pengar

Idag kom jag på hur mycket jag längtar tills både jag och Robin jobbar.
Det kommer ju kännas som om vi blir miljonärer! Förstå hur mycket vi kommer kunna lägga undan varje månad till sparandet jämfört med nu och tänk hur mycket mer man kommer kunna unna sig saker i vardagen.

Skulle vi ha ganska dåliga löner så borde vi ändå få minst 20.000kr över när allting är betalt och just nu känns det som en förmögenhet!
Men... det finns alltid ett men... förstå hur lång tid det är tills dess!

Först ska jag studera i ungefär 4år. 4 jäkla år, det är liksom längre tid än vad Elina har funnits!
Hon kommer liksom gå i skolan när jag äntligen börjar jobba! Det är ju givetvis sina fördelar, som tex att de slipper gå heltid på dagis som många andra barn tvingas göra.

Men det är fortfarande sjukt lång tid!

Ibland har jag bara lust att skita i studierna och ta ett jobb bara för att börja tjäna pengar igen...
Men då skulle jag få ett mindre bra betalt jobb och studerar jag skulle jag förhoppningsvis få ett bättre betalt jobb vilket innebär med pengar.
Ibland är det lätt att se till nuet istället för att se på framtiden.

Kommentarer
Postat av: Christina

Hmmm du kan du ju inte komma å säga att ni lever fattigt idag... En ny säng för 20 lök, sitter på två hus å ska renovera det nya till tipp topp....

Du förstår att du idag lever över medelsvensson????



2011-01-03 @ 21:47:13
Postat av: Linda

Jag ska inte klaga, absolut inte, vi har haft en hel del tur.

Men det är ändå skillnad på att varje månad ha en stadig inkomst som man vet att man kan lägga undan av, unna sig och planera efter.



Jag klagar inte över hur jag har det nu. Men jag tycker fortfarande att det ska bli himla skönt sen när man kan börja jobba och faktiskt börja tjäna pengar.

2011-01-03 @ 22:50:21
Postat av: Mikaela

Jag förstår dig verkligen Linda. Men jag LOVAR dig att det är värt alla slitår man pluggar. Jag kan inte förstå att jag snart är klar och oj vad fort det faktiskt har gått. Vips så kommer du vara klar och dina söta flickor är några år äldre ;)

2011-01-03 @ 23:01:39
Postat av: Linda

Ja du har rätt Mikaela,klart att det är värt det! Men när man inte ens har börjat studera det man ska få jobb av sedan så känns det så avlägset!

2011-01-04 @ 20:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0