En tjejdag

Idag är Robin iväg och åker snowboard med grabbarna så jag har vart hemma med tjejerna.
Elina hade sin första dag på dagis efter all ledighet och hon hade haft jättekul! Så roligt att hon puttade bort mig när jag skulle hämta henne och sa att hon inte ville åka hem, hon ville minsann vara kvar med sina kompisar ;)

Efter att vi hämtade henne åkte vi ner till min skola och jag fick mitt schema för den här terminen. Ett schema som jag inte alls är nöjd med! Jag ska försöka få en lärare att ändra sitt upplägg för just nu är det små fjuttiga lektioner på 40minuter som är jättekonstigt lagda, så håll tummarna för att hon går med på det ;)

Sen när vi var på väg hem från centrum så sa jag åt Elina att hon måste hålla mig i handen så att inte hon inte blev påkörd av någon bil vilket resulterade i denna kommentar från henne

"mamma när jag och Emilia går själva på vägen, då kommer det en bil och kör på oss och då åker jag och Emilia upp till himlen"

Men då skulle jag ju bli jätteledsen, svarade jag

"men mamma det är ingen fara, Emilia får sitta i mitt knä där uppe i himlen"

Det gott folk är äkta syskonkärlek <3
Nu ska jag snart laga mat till barnen, champinjonfylld panerad fisk, potatis och romsås blir det idag.
Sen ska vi bygga en koja tillsammans och leka monster.

Imorgon blir det skola och jag kan väl inte påstå att jag ser fram emot det...

Mina underbara små puckon

Kommentarer
Postat av: Christina

Ungarnas kommentarer är ju såååå himla härliga i bland :). Å dom tänker på ett sätt ingen annan vuxen gör :)

2011-01-11 @ 17:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0