Ett gott skratt förlänger livet

När jag och Robin var på bio senast och såg Robin Hood så var han tvungen att gå på toaletten efteråt.
Så jag ställde mig utanför och väntade och efter en liten stund ställde sig en annan tjej också där och väntade på sin kille.
Och när vi stod där och väntade i tysthet så började jag fundera på varför man inte bara kan prata med varandra istället för att vi båda ska stå tysta och titta rakt fram i väggen?
Efter en kort tids funderande bestämde jag mig för att jag lika gärna kan prata med henne.

Så jag säger nått i stil med "brukar det inte vara killarna som ska vänta på sina tjejer utanför toaletten och inte tvärtom?"
Den lilla repliken fick oss att börja prata och det ledde till en massa skratt.

Så istället för att vi stod tysta för oss själva så stod vi istället och pratade och skrattade ihop.

Jag har aldrig tidigare sett henne och kommer förmodligen aldrig se henne igen, men vi hade roligt ihop under några minuter.

Jag önskar att fler människor vågade ta kontakt för att utbyta några ord.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag håller verkligen med dig Linda. Att vi är så rädda för närhet och kontakt...jag tror faktiskt att det är det som gör oss så ledsna och deppiga överlag i Sverige. Tänk om vi kunde bry oss mer om våra medmänniskor...för mig handlar det faktiskt om att bry sig. Pratar vi med människor vi inte känner får vi en större förståelse för andra människors situationer och så kanske vi kan "rädda" dem som inte har en bra dag eller något sånt :)



STOR kram till dig!

2010-05-28 @ 12:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0