En tripp till Ikea

Idag packade jag in båda tjejerna i bilen och styrde mot Ikea. Eftersom Robin älskar att gå på Ikea lika mycket som jag älskar att städa toaletten så fick min kära mor följa med istället.
Jag kan, utan att överdriva, säga att det var grymt mycket folk där! Men det visste vi ju redan med tanke på att det är lördag efter löning.

 

Vi hittade iallafall det mesta som vi skulle ha, plus att jag hittade flera saker som hamnade på min "att köpa lista"
Bland annat en superfin garderob som vi ska ha ute i hallen. Dessutom hittade jag supersnygga handtag till köksluckorna!

 

Mamma shoppade en lampa, en matta och en vas.
Medans jag köpte glödlampor, en vas och en förvarningsmöbel med tillhörande backar till barnrummet.

 

Elina älskar verkligen Ikea och blir alldeles till sig så fort jag nämner att vi ska åka dit. Så imorse när jag sa att vi kanske skulle dit om mormor ville följa med så började tjatet om att jag skulle ringa mormor och fråga.
När ska jag lära mig att inte säga saker i förväg till Elina?
Iallafall så sprang hon omkring och åkte kana och lekte medans jag matade Emilia så hon hade himla skoj. Det visste jag ju innan också med tanke på att hon hela tiden sa att Ikea är jätteroligt ;)

 

Allting gick jättesmidigt trots en massa folk. Det enda som var dåligt var att Emilia kräktes ner hela sig själv, filten och vagnen precis efter att hon hade ätit. Hon har aldrig kräkts så mycket innan så det var ju typiskt att hon skulle göra det just då.
Så mitt bland alla lampor fick jag klä av henne alla kläderna, byta blöja och sätta på nya torra små kläder. Men det gick det också :)
Resten av tiden fick jag dock finna mig i att gå runt och lukta surt gammalt bebiskräk, vilket verkligen inte luktar gott!

 

Imorgon ska vi åka till farmor och fira Robins syster som har fyllt år. Så jag håller tummarna för att jag ska få sova några timmar inatt så jag slipper åka dit och se ut som en levande död. 
Föresten så undrar jag verkligen när alla hormoner tänker släppa dödsgreppet de har om min kropp?
Jag är inte gravid nu och jag ammar i princip inte längre så borde det inte ge mig sig snart?
Jag hoppas det iallafall så jag slipper gå runt och se ut som en finnig tonåring, jag som i princip aldrig har finnar eller liknande i vanliga fall *suckar*

 

Nej nu ska jag ta och göra mig iordning för natten och hoppas på sömn. Det bådar inte så gott för Emilia har gallskrikit där nere med pappa hela tiden jag har suttit framför datorn. Man kan ju alltid hoppas på att hon har skrikit sig trött och tänker sova nu :)


Mina Ikea fynd


Förvarningsmöbel till barnens rum, fast med andra backar i


 

En fin vas till alla de underbara blommorna jag ska få av Robin *piiiik*

 

Glödlampor till min lampa så jag äntligen kan se något när jag sitter vaken i sängen på nätterna with the baby

 

Vad som ska inhandlas


Garderob till hallen, synd att den inte fick plats i bilen annars hade jag köpt den idag


Sänghimmel till Elinas säng som passar perfekt till djungelteamat. Den skulle jag egentligen ha köpt idag men jag glömde bort att ta den på Tag själv lagret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0