Återbesök för ultraljud

Idag var vi på återbesök på akademiska för att kolla bebisens avvikelser med ultraljud.
Vi hade tid kvart över 11 men det drog självklart ut på tiden så vi satt i vänterummet och läste böcker för Elina.
Elina var så söt när hon satt där i stolen och läste en nallebok. Helt plötsligt när hon satt där och läste så lyfte hon på ena benet och klämde ut en högljud prutt och såg riktigt nöjd ut.
Personerna i vänterummet började skratta och läkaren som precis kommit för att informera att vi inte blivit bortglömda började skratta hon också :D Elina tyckte självklart det var lite pinsamt så hon såg lite förlägen ut ;)
Hon är inte precis diskret heller när hon lyfter på benet och verkligen tar i, min lilla skitunge.

Iallafall så fick jag komma in till läkaren när det var dags medans Elina och Robin fick vänta utanför. Elina blev superbesviken för hon hade ju sett fram emot att få titta på bebisen i mammas mage :(

Det hade blivit något fel i min journal för enligt dom var jag överburen och hade blivit igångsatt och fött i december före jul. Så man undrar ju vems anteckningar det egentligen var?

Iallafall så gjorde han ultraljudet och allting såg perfekt ut. Avvikelserna var nu borta och det är ingenting som behöver kollas upp i framtiden. Han passade även på att kolla allting annat och det såg också bra ut.
Hon växer som hon ska och beräknas väga 3300g nu.

Jag fick titta på henne i 3d och man såg tydligt hur hon låg och smaskade på fostervattnet :)
Tyvärr var bilden så dålig så jag fick ingen bild, men det gör ingenting. Förhoppningsvis så får jag snart se henne på rikigt.

Så nu kan vi äntligen lägga det här bakom oss. Allting är normalt och fungerar precis som det ska göra.
Nu väntar vi bara på att hon ska komma, gärna nu om jag får bestäma.



Kommentarer
Postat av: Katta

Hon brås på sin mor skulle jag tro... ;)

2010-01-09 @ 10:54:30
Postat av: Nina

Hehe härlig hon är! Har ni kommit på något namn till syrran eller rättare sagt har DU kommit på ett namn. Robins förslag är väl inget att ta notis om.. :p

2010-01-09 @ 18:31:40
Postat av: Linda

Jajamensan sin mor upp i dagen :D

Nej inget namn som vi är överens om. Robin har ju en lite udda smak så det ser ut som om hon blir namnlös :/

2010-01-09 @ 21:38:33
URL: http://lindaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0