Shopaholic?

Robin brukar alltid säga att jag är en shopaholic och jag börjar fundera på om han kanske har lite rätt i det han säger?
Jag älskar att köpa nya grejer och jag mår riktigt bra när jag har hittat något som jag verkligen vill ha!
Det spelar nästan ingen roll hur mycket det kostar när jag väl har förälskat mig i något, jag bara ska ha det!
Finns det något roligare än att köpa inredning?

Som idag åkte jag och mamma iväg och skulle handla lite. Jag skulle inte ha något sa jag när jag åkte hem, men såklart bröt jag det på en gång. Denna dags shopping resulterade i:

En superfin pläd till soffan
En lampa att ha i fönstret
En lampa att ha på våran tvbänk
Nya snygga fönsterbrädor till nedervåningen
Sen lite smått och gott till köket.

Dessutom hittade jag en grymt snygg tvålpump som jag ska köpa snart! Det var en sån grej som jag verkligen blev förälskad i men mitt samvete hindrade mig från att köpa det just då. Det kändes som om jag hade köpt alldeles för mycket redan.

Det är också en sak som är konstigt. Jag kan strunta i att köpa en grej, om jag redan har köpt en massa saker, för att jag tycker att slutsumman blir för hög.
Men sen kan jag gå tillbaka någon dag senare och köpa grejen iallafall, och då känns det som om det inte blir lika dyrt bara för att jag inte har köpt allting samtidigt. Hur konstigt är inte det egentligen?

Så det kanske är dags att se sanningen i vitögat?

Mitt namn är Linda och jag är en shopaholic

 

 


Kommentarer
Postat av: Katta

Hej! Mitt namn är Katta och jag är shopaholic...

2010-02-01 @ 22:01:31
Postat av: Mikaela

Men du får det fint hemma ;)

2010-02-02 @ 14:28:16
Postat av: Linda

Katta - Vi får nog starta en stödklubb :P



Mikaela - Ja det får man ju och det är det som är så roligt :D

2010-02-02 @ 18:22:15
URL: http://lindaha.blogg.se/
Postat av: Katta

Men vad tror du om möten för stödgruppen varje onsdag kl 17 i Kista Galleria? ;)

2010-02-02 @ 21:59:48
Postat av: henrik viking den elfte i raden av damtrosa ätten

Hälsa robin att han är en prylbög då som bara ska ha en massa topp off the line grejer.

så det är kanske det ni har gemensamt att ni är shopoholics AWESOME

2010-02-03 @ 15:39:35
Postat av: Linda

Katta - Klart vi ska träffas där, glöm inte plånboken bara :P



Johan - Ja men det är ju skitbra! Då har vi nått gemensamt iallafall ;)

2010-02-03 @ 16:20:46
URL: http://lindaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0