Elinas första utbrott i en affär

Idag så åkte jag, Robin och Emilia och hämtade Elina på dagis och sen vidare ner till centrum för att handla lite.
Det var verkligen sjukt mycket folk överallt och det kändes som om man var tvungen att slita tag i första bästa vara om man överhuvudtaget skulle få något.

Elina var sjukt trött efter sin dag på dagis och hon började tjorva redan i bilen på väg ner till centrum. Sen eskalerade det ytterligare när hon fick för sig att hon skulle ha en sån där egen liten minivagn när vi skulle handla. Hon fick som hon ville och så var hon glad och nöjd.... en stund iallafall.

När vi sen armbågat oss igenom de stressade julshopparna och betalat så kom jag på att jag hade glömt att köpa pommes, som vi skulle ha till middag idag.
Så det var bara att gå tillbaka in medan Robin och Emilia väntade utanför kassorna, Elina skulle ju promt följa med mig in.

Det var då hon fick något slags utbrott. Hon ville ha nått och jag sa nej och hon blev helt galen. Hon brukar alltid respektera när jag säger nej men den här gången blev hon galen.
Hon började störtgråta och brydde sig inte om vad jag sa!
Jag försökte berätta och förklara pedagogiskt varför hon inte fick de hon ville ha men hon blev bara mer och mer galen.
Så jag gick vidare och sa att nu går jag till kassan och betalar och du kan komma när du är klar.

Sagt och gjort gick jag till kassan och ni skulle ha sett va folk stirrade när de såg min trotsande galna 3åring.
När jag står där i kassan så kommer Elina givetvis fram men hon är fortfarande helt galen, hon lägger sig ner på golvet och gråter och det spelar ingen roll vad jag säger.

Tanten bakom oss kollar lite roat på men säger ingenting förens det började bli hennes tur, Elina ligger ju mitt i vägen så hon kan inte lägga upp varorna på bandet så hon säger "nu får du nog flytta på dig annars så kör jag på dig med vagnen"

Då lyssnar Elina äntligen och reser sig upp och följer efter mig.... men bara tills vi kommer utanför kassorna...
Då lägger hon sig ner igen på golvet och gråter och vägrar gå därifrån.

Ni anar inte hur less jag var just då. Miljoner människor som är överallt, en skitjobbig Elina som ligger på golvet och skriker mitt ivägen för alla stressade människor och Emilia som började bli rastlös.

Så jag går helt sonika fram till Elina och säger:
Nu har du 2 val, antingen reser du på dig och följer med mig ut i bilen eller så lägger jag mig också ner på golvet och skriker som en bebis som du gör.

Jag får ingen reaktion på det jag säger så jag sätter mig mitt på golvet utanför kassorna på Ica bland alla människor och börjar låta som Elina...

Ni anar inte hur fort Elina blev tyst :D

Då säger jag igen att hon har 2 val och då väljer hon minsann att resa på sig och följa med ut i bilen.
Tydligen var det inte lika roligt när jag gjorde likadant som hon själv gjorde.
Och att människor kollade på mig som om jag vore galen skiter jag fullständigt i.

Pedagogik i all ära men ibland behövs det lite anamma för att kontrollera en 3åring

Söt som socker men galen som sin mor

Kommentarer
Postat av: Katta

Underbart att du också satte dig ner och skrek! Det hade jag velat se ;)

2010-12-22 @ 20:58:51
URL: http://katrinsofi.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Haha Linda du är min idol!!

2010-12-26 @ 07:47:39
Postat av: carran

Ha ha fan linda du är min idol oxå! Jag hade verkligen velat se hela händelsen och elinas min när du satte dej och började skrika! Jag hoppas att jag blir som du när jag får barn!

2011-01-04 @ 20:04:00
URL: http://carran1.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahahahaha, så jäääääävla underbart.



Riktigt starkt gjort av dig, bland allt folk.

2011-01-06 @ 19:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0