Fint besök

Igår fick vi besök av Christine och hennes kille Ökkes, som kommer från Turkiet. Det var första gången han var här i Sverige så ni kan ju tänka er hur chockad han måste vara över all snö!

Han berättade att han hatade känslan av att ha vantar på sig och så var han väldigt förvånad över hur sura alla människor såg ut att vara hela tiden.

Och jag förstår honom verkligen! Tänk att bo i Turkiet och vara van vid att alla människor ler, är glada och sociala och så kommer man till Sverige där ingen pratar med varandra... vilken skillnad det är!

Iallafall så var det himla trevligt att ha dom här. Jag bjöd på älgtjälknöl, potatisgratäng, svartvinbärsgele och kantarellsås och han sa iallafall att han tyckte om det ;)

Sen drog jag och Christine iväg med honom i Elinas pulka till backen som ligger här bredvid oss. Haha det var första gången han åkte pulka och det gick väl inte så jättebra då han ramlade ur pulkan båda gångerna, kanske inte så konstigt med tanke på att Elinas pulka är lite väl liten ;)

Himla trevligt var det iallafall och det var väldigt intressant att träffa någon med en annan kultur!

Lite bilder på besöket

Ökkes och Christine


Ökkes verkade lite besvärad över att inte veta vad han skulle bli utsatt för


Nu bär det iväg till okänd destination


Högst upp i backen


Haha här far han iväg i högsta fart


Första vurpan


Men skam den som ger sig


Andra vurpan


Då gav han upp
På väg hem igen

Kommentarer
Postat av: Christine

HAHAHAHA, klockrena kort :)))

2010-12-20 @ 12:39:12
Postat av: Linda

Jag sa ju att jag inte skulle lägga ut nå ful kort ;)

2010-12-20 @ 15:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0