Skogsknopp

Jag måste bara dela med mig om vad som hände på skogsknopp i helgen.
Det var första gången den här terminen och det var några barn som var nya i gruppen, bland annat en liten kille som heter Milton. Verkligen en ursöt liten kille!

Vi avslutar alltid med att äta matsäck ute och så även den här gången. Alla satte sig i gräset och mumsade och efter att Elina ätit sin smörgås så ville hon ha sina vinddruvor.
Hon hade dom i en liten burk och så vände hon sig mot mig och sa "mamma får barnen smaka mina vinddruvor"
och jag svarade att de får de om hon vill de.

Så reser hon sig upp med vinddruve burken i högsta hugg och går allra längst bort där Milton sitter och sträcker fram en vinddruva till honom. Sen går hon tillbaka och sätter sig hos mig. Milton blev jätteglad och Elina också.
Sådär fortsatte hon att göra flera gånger och det är bara till Milton hon går.

Sen efter en stund kommer Milton fram till oss och så tar Elina och Milton sina hinkar och går upp i skogen som låg precis bakom där vi satt. Sen fortsätter de ner till gräset och sätter sig ner tillsammans och äter vinddruvor.

Det var så otroligt gulligt att kolla på! Hela mitt mammahjärta smälte och jag satt med ett stort leende hela tiden.

Sen när det var dags att gå hem så var Elina en bit ut på gräset så Milton kom springandes efter henne och ropade vänta. Så Elina stannade och Milton stannade precis framför henne och sa hej då och så gav han henne en stor kram.

Det var verkligen hur gulligt som helst! Speciellt med tanke på att Elina är väldigt blyg av sig och brukar aldrig våga ta kontakt på det här sättet.

Min underbara unge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0