Lever i ett kaos

Idag har jag och Robin rivit ut det trasiga golvet i köket/hallen och till våran stora förtjusning såg vi att de som lagt golvet har tejpat fast det så att golvet under är trasigt. Måttligt trött man blir på människor som gör saker utan att ha en aning om vad de pysslar med.
Så golvet är skitäckligt med stora skador, luckorna är nermonterade och saker överallt - behöver jag skriva mer?
Vi lever just nu i ett kaos känns de som.

Men i helgen ska vi lägga nytt golv och imorgon ska jag ringa angående luckorna. Man kan ju undra var de har tagit vägen. De sa att de skulle ta ungefär en vecka och nu är vi inne på tredje veckan.
Men det är väl hantverkare i ett nötskal :P

En bild säger mer än 100 ord


Underbara älskade golv



Idag sökte Robin jobben på Arla och jag är sjukt nervös. Jag hoppas verkligen att han får något av dom.
Allra helst en heltidstjänst men alla fötter in i företaget är bra.
Så nu får ni hålla tummarna, sista ansökningsdagen är imorgon så han lär få besked om intervjuv inom några veckor om det blir aktuellt.

Själv kikar jag på olika utbildningar mest hela tiden och jag blir mer och mer sugen på en av dom. Jag återkommer hela tiden dit. Tyvärr verkar det inte finnas i närheten och att få Robin att flytta till en annan ort i 3år verkar inte vara det lättaste precis. Speciellt inte om han skulle få ett jobb på Arla.

Ja vi får se vart livet bär oss, en spännande resa de här :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0