Robin 27år

Oj oj oj vad jag har mått dåligt! Det började i torsdags att jag började känns mig lite dålig. Jag tänkte inte mycket mer på det men sen när jag vaknade på fredagen så kände jag mig mer död än levande.
Så hela fredagen låg jag i sängen och tyckte synd om mig själv. Det är en jäkla tur att man inte är ensamstående för att ta hand om en 2åring samtidigt som man ligger för döden och dessutom är gravid är inte helt lätt.

Igår var jag lite bättre så då låg jag nere i soffan hela dagen istället. Det gick som i vågor, ena stunden kände jag mig lite piggare och kunde sitta upp och gå lite. Men efter en stund mådde jag superdålig igen och var tvungen att gå och lägga mig.
Men Robin hade ju planerat att gå ut med sina vänner och fira sin 27års dag på kvällen så jag lovade honom att jag skulle ta Elina så han kunde gå ut.

Det är inte lätt att vara 2år, full av energi, och med en mamma som bara ligger ner i soffan. Men hon var faktiskt himla snäll egentligen. En massa glass och vinddruvor höll henne sysselsatt. Sen somnade hon vid 10 tiden på kvällen i soffan och strax därefter gick jag också och la mig.

Men idag mår jag mycket bättre! Jag känner fortfarande av det lite grann, men det är en stor skillnad på hur jag har mått.
Jag var tvungen att åka ner till Ica en snabbis och handla lite, något säger mig att Robin inte är kapabel till att köra ;)
Så nu har jag köpt räklandgång till mig och Robin dagen till ära. Middagen blir som han önskade, lövbiff med pommes och bea till. Sen till ikväll har jag köpt en äppel/persika paj som ska avnjutas med vanlijsås :)

Men vi får se hur han mår. När jag var och tittade till honom för någon timme sen så höll jag på att dö när jag öppnade sovrumsdörren. Det verkligen stank gammal fylla, det var nästan så att jag var tvungen att vända i dörren. Mitt lilla födelsedagsfyllo :P

Nu ska jag se efter hur han mår medans Elina sitter i soffan och tittar på Pippi långstrump och äter en rå korv direkt ur paketet - Mm nyttig lunch verkligen :P Men ibland så får man göra så.

Tjolivippen på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0