En toppenhelg

Helgen som var har verkligen vart toppen! Det började i lördags när jag, Robin, Katta och Ante åkte iväg till Heron City där vi åt mat och gick på bio. Vi såg en 3d film och det var verkligen en häftig upplevelse. Ibland kändes det som om man skulle kunna röra vid sakerna om man bara stäckte ut handen. Jag ryckte till mer än en gång när det kom grejer farandes, jag trodde verkligen att de skulle komma rakt på mig.
Så det rekomenderar jag verkligen att ni åker på.

Sen på söndagen åkte jag Robin och Elina iväg till Mickelmäss. Elina var verkligen förväntansfull över att vi skulle gå på marknad, fast hon inte hade en aning vad det var.
Väl där så mötte vi även upp Tomas och Marie. Det var himla mysigt att gå runt där hela dagen och kolla på alla sakerna. Elina vågade tillochmed rida på en ponny :) En himla stolt tjej som satt där uppe på sadeln <3
Jag sa att Viktoria också red på hästen så det var nog det som fick henne att våga.
Vi kom dit vid 11 tiden och var där till klockan halv 3 sen hade jag så ont att jag knappt kunde stå och absolut inte gå. Men det var det absolut värt.

När vi kom hem satte vi på en film och myste ner hela familjen i soffan. Sen gjorde vi iordning supergod mat, vi hade köpt rökt fisk på marknaden och till den hade vi romsås, ägg, purjolök, potatis, baguette, oliver, rom, rödlök, grönsaker och annat smått och gott. Så det satt vi och åt i soffan framför tv alla 3.
Elina älskade verkligen fisken så hon åt så att magen blev alldeles spänd, fast det gjorde vi nog alla 3 :)

Sen kollade vi på The proposal, jag trodde att den skulle vara bättre än vad den var, men det gick absolut att titta på. Sen gick vi ut på en kvällspromenad med Smilla och efter det satt jag framför datorn en stund innan vi kröp ner i sängen. Elina var så otroligt trött efter att ha vart igång hela dagen.

En verklig toppenhelg!

Nu ska jag dammsuga lite snabbt sen kommer Tessan och Marko hit och ska göra tonfiskpaj. Det ska bli spännande, den ska tydligen vara supergod.


Kommentarer
Postat av: Christine

Låter verkligen som en supermysig helg! :) Vilken utskällning ja fick sist vi pratade i telefon... hahaha. När ja satt i väntrummet å pratade med dig i telefon å de kommer fram en tant och fräser "jag vill inte höra allt om ditt privatliv". Hade lust å säga åt henne "Men lyssna inte då!" :)Mickelsmäss saknar ja faktiskt här nere... Å saknar min bil en massa... Å dig såklart! :P Å min familj, ja lite hemlängtan har man ibland... ;) Men ja trivs bra här nere ändå. Oj vilket låbngt inlägg de blev här nu. Ska nog ringa nästa gång istället för att skriva ner hela din blogg... haha. Vi hörs!! kramar

2009-10-11 @ 22:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0