Mitt stora feta grekiska bröllop

Jag har precis kollat på filmen Mitt stora feta grekiska bröllop och jag tycker att hela filmen är så fin på något sätt.
Jag önskar att jag också hade en stor, galen, högljudd släkt. En massa människor som träffades, dansade och bara umgicks till vardags.

Är inte vi svenskar ganska så tråkiga egentligen? Stela och rädda både för att sticka ut från mängden och för att göra bort oss? Jag önskar att det vore tvärtom, att man kunde bjuda mer på sig själv och inte vara så rädd för allting.
Kanske beror det mycket på vårat klimat. Man märker ju ganska tydligt att folk är mer öppna under sommaren när det är varmt och skönt ute.

Det är nästan så att folk är rädda för att le mot en främmande människa nu för tiden.

När jag är och handlar inför helgen och ska betala så säger jag alltid "trevlig helg" när jag går. Personalen brukar alltid hajja till och titta först lite frågande och sen bli glada och önska trevlig helg tillbaka.
Bara en sån sak får en att fundera lite.

Nej fram med mer glädje och omtänksamhet för våra medmänniskor. Det gör både en själv och andra glada.
Fram med lite sol på en gång så mår vi alla lite bättre också.

Kommentarer
Postat av: Maria

fortsätt som du gör säg trevlig helg , le mot de du möter .. det ger mer en vad man tror ... tillslut vågar den du möter förhoppningsviss le tillbaka. Möter du någon som e en suris le iaf och lår inte dennes bitterhet smitta ner dig ... det är bara dumt. sov gott ! ^^,

2009-11-30 @ 00:34:26
URL: http://miasen.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Du har så rätt Linda.

Och det är nog som du säger att det har lite med vädret att göra. Jag blir nog ärligt en helt annan människa på vår och sommar än jag är på vintern. Man har liksom inte ork på nå vis

2009-11-30 @ 12:36:56
Postat av: Lisa

ville se den filmen, men fick inte för min sambo för han säger att det är den sämsta film som gått, men jag tycker den är mysig..

2009-12-02 @ 10:37:37
URL: http://carl-astrid.blogspot.com
Postat av: tomas

håller med dig, folk är så sura och instängda. Fast du har ju alltid varit lite som en grek.....

2009-12-03 @ 15:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0