Funderingar

Idag kom jag på en jättebra idé! Jag ska ju vara mammaledig med bebisen i sommar och vi har fortfarande kvar föräldradagar för Elina. Så då kom jag på den strålande ideén att Robin kan vara pappaledig för Elina i 2 månader i sommar medans jag är mammaledig för bebisen!
På det sättet skulle vi få vara hemma i hela 2 månader tillsammans hela familjen! Det skulle verkligen vara helt underbart.
När jag berättar om min idé för Robin så säger han att man kanske skulle kunna åka till thailand under den tiden.

Det skulle faktiskt inte vara så dumt. 2 hela månader tillsammans hela familjen i Thailand.
Varmt och skönt och bara kunna ta hand om varandra, det lockar faktiskt enormt.

Sen tänker jag på att man kanske skulle lägga dom pengarna på andra saker, som husrenovering mm.
Samtidigt så kanske det här är en chans som bara kommer komma en gång. Bebisen flyger gratis och vi kan båda vara lediga med betalning i 2 månader.
Ett minne för livet istället för att bara lägga pengarna på praktiska saker hela tiden.

Om jag räknar lite snabbt så skulle vi få ut ca 25.000kr tillsammans i månaden om vi var lediga tillsammans.
Det skulle täcka alla våra räkningar här hemma de 2 månaderna plus att vi skulle få 10-15000kr över varje månad som vi kan leva på där nere.
Då skulle vi bara behöva spara ihop till rese och boendekostnaden.

Mm det tåls att tänkas på iallafall. Men just nu känner jag mig mycket sugen! Som sagt det blir nog ett minne för livet om vi skulle göra det.

Jag kan riktigt känna hur jag och Robin sitter där tillsammans



Kommentarer
Postat av: Anonym

Och så tar ni med den där underbara tjejen Katta som barnakt leer lite gulligt

2009-11-10 @ 23:57:02
Postat av: Mikaela

Jag förstår att ni är sugna!!

2009-11-11 @ 01:04:03
Postat av: Tomas

linda, det där var den bästa idén jag någonsin har hört!

2009-11-11 @ 20:28:17
Postat av: Lilla jag =)

Tänk på att när det är sommar här är det vinter i thailand = regnperiod! ring och hör med fritidsresor! samt även om man får vara föräldraledig sammtidigt för två barn i samma familj?

2009-11-11 @ 20:32:48
Postat av: Linda

Vem är du då Lilla Jag nyfiken



Jo jag har tänkte på det där med vädret också, men jag ska iallafall ringa och höra hur mycket det regnar och allt sånt där.

Föräldraledig får man vara samtidigt med olika barn, inte med samma barn :)

2009-11-11 @ 22:08:09
URL: http://lindaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0