Livet är fullt av beslut som ska tas

Från det att man är liten tills dess att man dör, eller blir dålig så man inte kan, så ska man fatta beslut.
Ibland är det små beslut, som vad man ska äta till middag. Och ibland är det stora beslut, beslut som helt kan förändra ens liv för alltid.

Hur ska man veta vad som är rätt, och vad som är fel? Ska man gå på magkänsla och följa sitt hjärta?

Eller ska man tänka rationellt och använda huvudet?

Jag är så rädd för att jag ska fatta fel beslut. Inte om dom små sakerna, det spelar mindre roll. Om man väljer fel tapeter så kan man ju alltid tapetsera om igen.
Men om man väljer fel när det är ett stort beslut så kan man många gånger inte ångra sig.
Och det är det jag är så rädd för, att jag ska ångra mig.

Som ni kanske förstår så står jag just nu inför ett sånt beslut. Ett beslut som, oavsett vilken väg jag väljer att gå, kommer att förändra mitt liv.

Ibland önskar jag att jag kunde låta någon annan välja åt mig. Så att jag slipper ta beslut, men det fungerar inte så.

Innerst inne tror jag att jag redan vet, men det är svårt - himla svårt!
Svaret skulle vara enklare om det inte fanns några motsättningar.

Jag kommer att skriva sen om hur det går. Jag måste bara få klart för mig hur det blir först.

Nu ska jag och Elina äter jordgubbar som vi ska doppa i grädde - lyx


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej gumman!

Gissar på att det är jobb beslut. Jag finns här att resonera med om du skulle behöva prata av dig. Men det gissar jag på att du vet.



Och vad det gäller val så tror jag att du vet innerst inne som du säger.

Jag försöker alltid att tänka att när jag valt så har jag valt och då måste man välja att tro att det är det bästa. Sen blir vi ju dom människor vi blir av de valen vi gör. Och faktiskt så tycker jag vi är rätt lyckade ;) Så då måste det ju också betyda att vi faktiskt inte är så dåliga på att välja.



Skulle det mot för modan vara så att man ändå gör ett "fel" val så måste det också få vara okej. Man är inte stark när man bara gör rätt. Att fela är också mänskligt och du lär Elina att det är okej att begå misstag genom att själv göra dom och erkänna dom. Hur du hanterar din vardag...så kommer hon hantera sin. Var stark Linda och våga göra fel...våga ta risker. Vi vet ju också att man måste våga för att vinna. Och så länge man lär sig av misstagen är det också helt okej. Du kommer ju inte göra samma misstag två gånger.



Vad du än väljer så BLIR det bra!

Varm kram

2009-05-20 @ 00:51:33
Postat av: Katta

Det jag skrev igår måste ha försvunnit...



Jag vet iallafall att du kommer fatta rätt beslut. Även om det är ett tufft beslut, som du själv skrev.

Du vet att jag finns här för dig, oavsett vad du beslutar dig för!

Love You Darling!!

2009-05-20 @ 11:20:41
URL: http://kaattaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0