Pulkadrömmen blev en mardröm

Jag hade bestämt mig för att köpa en pulka till Elina idag så jag åkte ner till centrum för att inhandla en, men varken leksaksaffären eller intersport hade någon kvar.
Så jag åkte hem igen och ringde till karlsson och fliesbergs i bro men de hade inte heller någon. Ska det vara så svårt att få tag i en pulka?
Men så tipsade Katta mig om Kometen här i Bålsta och efter mycket letande fick jag tag i nummret och ringde.
De hade minsann pulkor och nu endast för 35kr! Billigare får man nog leta efter. Så vi åkte ner och köpte en som vi båda fick plats i.

Elina tyckte det var skoj att sitta i pulkan och äta lite snö så vi traskade iväg till backen, för nu skulle vi minsann åka pulka och ha roligt. Upp för backen kom vi och ner kom vi också :D Men skulle det inte vara roligt att åka pulka?
Jag kommer ihåg det som att det kittlades i magen och var superskoj.
Nu när jag åkte ner med Elina i knät var det mest som en dödsångestkänsla. Jag hade ingen kontroll alls på pulkan, det kändes som om vi skulle välta och att Elina skulle slå ihjäl sig, snön som skvätte upp i ansiktet och gjorde som man inte såg nått, samtidigt som man fick snö in i hela byxorna.
Elina tyckte inte heller att det var så roligt.


Men skam den som ger sig, så jag klättrade upp igen och halvvägsupp ramlar Elina ur pulkan och det var inte uppskattat precis. Iallafall så kom vi upp tillslut och så satte vi oss tillrätta.

Elina gallskrek och ville inte alls åka, men vi skulle ju ge det ett till försök så hon fick lov att sätta sig med mig iallafall.

Och så bar det nerför backen igen och den här gången var det ännu värre. Snön skvätte så det stod härliga till och allt jag försökte tänka på var att inte ramla ur så att Elina skulle slå sig och försöka skydda hennes ansikte mot all snö, samtidigt som jag inte såg någonting.


Efter det gången gav vi upp och gick hem igen. Och så var det med den pulkadrömmen.

Jag hade verkligen föreställt mig det som jätteskoj och att Elina skulle älska det ;)


Men jag lovar att om ett par år när hon är lite större så kommer det nog bli skoj, när jag slipper oroa mig för att hon ska ramla och slå ihjäl sig, och när hon inte bryr sig om att det skvätter snö i ansiktet :D

Hon tyckte det var skoj i början iallafall


Kommentarer
Postat av: Katta

Du får prova en mindre backe :P

Kanske inte är lika läskigt?

2009-03-10 @ 17:31:32
URL: http://kaattaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0