Jäkla företagsekonomi

Jag ska ha prov nästa onsdag i företagsekonomi och jag kan inget av det jag ska kunna. Så nu sitter jag här i skolan och försöker att plugga ifatt allting, vilket inte går så bra.

Iallafall satt jag hela förmiddagen med en uppgift som jag inte lyckades klura ut på något sätt. Allt kändes bara mer och mer hopplöst och klumpen i magen växte mer och mer. När jag sen gick på lunch så tänkte jag bara på en sak: Jag kommer inte klara provet på onsdag. Det finns inte någon chans.

Sen när jag kom tillbaka efter lunchen så satte jag mig igen med samma uppgift. Men jag klarade inte av den! Hur jag än gjorde så stämde inte facit med det som jag fick fram.
Helt allvarligt så kände jag nästan tårarna komma. Det kändes så hopplöst!

Men så frågade jag en av mina klasskamrater som, tack och lov, också var här idag. Det är bara jag i hela klassen som ligger såhär långt bak så hon hade ju redan gjort uppgiften.
Och vet ni vilket svar jag fick?! Att det var fel på facit!
Här har jag alltså slitit mitt hår helt i onödan, jag hade ju faktiskt rätt! All denna ångest i onödan.

Så nu känns det en anings ljusare ut igen. Chansen är stor att jag faktiskt inte klarar det här provet, men jag ska satsa allt och sitta här hela veckan och försöka komma ifatt!

Man kan bara göra sitt bästa

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra Linda , bara det att du säger att chansen finns ...istället för att säga att det inte finns en chans , kursen jag läst klart nu handlade lite om sånt oxå och genom att säga att det ändå finns en chans åt båda hållen blockar du dig inte helt som du annsr skulle gjort med tanken att det kommer gå skit dåligt och jag kommer aldrig greja det .. tankens kraft , våra tankar påverkar oss väldigt mycket.

2009-03-02 @ 18:01:38
Postat av: Maria

det var jag.... kul det va att se er idag även om det bara blev en liten kortis.

2009-03-02 @ 18:02:32
Postat av: Katta

Jag vet hur du känner dig. Jag har en tenta nästa lördag och jag är lång ifrån så mycket jag borde ha pluggat vid det här laget. Tror jag ska kunna 100 latinska ord, massor om x antal organ osv...

Hoppas det går bra för dig iallafall :)

2009-03-03 @ 11:07:44
URL: http://kaattaaa.blogg.se/
Postat av: Carro

håller tummar och tår på att du ska klara provet =)

2009-03-03 @ 20:04:48
URL: http://carran1.blogg.se/
Postat av: Sara

du kommer att klara det!

2009-03-03 @ 20:28:55
URL: http://svadling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0