När ska det bli bra?

Jag har verkligen inte orkat skriva någon blogg om hur det har gått med allting. Jag mår så dåligt, men jag tänkte försöka skriva ner det lite kortfattat iallafall.

Jag har tidigare skrivit om att de har tagit prover på borrelia på mig. I fredags fick jag provsvar om att det var positivt.
Jag fick en läkartid på måndag och så var det inte mer med det.
Men på lördagen på jobbet började jag må jättedåligt. Jag började svettas, fick yrsel, förlorade kontrollen över mig själv och så började jag sluddra i nån minut.

Jag åkte hem från jobbet och ringde sjukvårdsupplysningen. De sa åt mig att åka till enköpings akutmottagning, jag ville egentligen åka till uppsala men det fick jag inte. Iallafall så åkte vi dit men de kunde inte göra så mycket så de skickade oss vidare till uppsalas infektionavdelning. Varför kunde vi inte fått åka dit på en gång?

Iallafall så åkte vi dit och när vi väl kom fram så sa de att de hade stängt?! Så det var bara att gå till akutmottagningen istället. Men jag fick iallafall ett rum att ligga på. Under den här tiden fick jag få igenom en massa prover och läkarundersökningar.

Sen var det dags för ryggmärgsprovet. Första läkaren som försökte grävde runt i ryggen i ca 10 minuter utan att hitta något. Det är verkligen inte skönt att ha en 10cm lång nål i ryggraden. När den kom åt skeletten gjorde det djävulsktont. Och det gjorde hon hela tiden då hon inte hittade rätt.
Sen fick en annan läkare försöka och hon hittade rätt efter en stund letande. Men då kom det så lite ryggmärgsvätska att jag fick ligga 20minuter för att de skulle få ut några droppar.

Sen fick vi ligga och vänta och vänta och vänta lite till. Vid halv 4 på natten kom det in en sköterska och berättade att borreliainfektionen har jag gått med länge och det kan alltså inte vara den som orsakar mina symptom.
De ville skicka mig vidare till gynakuten för att kolla bebisen. Men jag mådde så otroligt dåligt, ont i ryggen, asont i huvudet och supertrött så jag ville bara åka hem och sova. Så det bestämdes att jag skulle ringa på söndagen för att få en tid på måndagen.

Så sen jag kom hem från sjukhuset har jag haft skitont i huvudet. jag kan varken sitta eller stå utan att det ska kännas som om huvudet kommer spricka på mig. Ligger jag ner känns det helt okei.
Så i skrivandes stund ligger jag i soffan med datorn på magen.

Igår åkte vi också in för att kolla så att bebben mådde bra, och det gjorde den iallafall. En sak mindre att oroa sig för.

Jag vill verkligen veta vad det är som gör att jag känner så här. Varför mår jag som jag gör?

Nu vet jag inte hur vi ska gå vidare med det här. Nått måste de ju göra!
Förmodligen är det pga ryggmärgsprovet som jag har så ont i huvudet iallafall. Det borde gå över om ca en vecka....
Men det är en plåga. jag kan inte göra någonting. Inte laga mat, inte leka med elina, inte gå ut... ingenting.

Sen så känner jag mig som världens sämsta mamma också. Elina kommer och klättrar på mig och vill leka men jag kan inte och blir grinig för att det gör ont.
Stackars Elina förstår ju ingenting :( Hon är så söt, tar sig på huvudet och säger mamma aj.

Nu väntar jag på att Robin ska vakna så att han kan gå ut med hunden. Då får Elina iallafall gå ut och ha lite roligt.






 

Kommentarer
Postat av: Maria

kramar om hoppas att du blir bättre snart :/

2009-07-14 @ 18:51:01
Postat av: Mikaela

Gud linda. Får nästan tårar i ögonen. Jag hoppas du blir bra snart och att dom kommer på vad det kan vara. <3

2009-07-15 @ 01:09:06
Postat av: Sara

Hej Linda. Jag hoppas verkligen du kryar på dig. Dessutom har jag ju helt glömt bort att säga grattis. Gud vad skoj, och Elina blir stora tjejen och storasyster. BAllt ballt!

2009-07-17 @ 12:47:54
Postat av: Linda N

hej!!!

hoppas du mår bättre snart....såg att du är gravid, va kul...grattis....hur långt gången e du???

kram

2009-07-19 @ 15:40:29
URL: http://lindiz1983.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0