Första dagen på dagis

Idag var det första inskolningsdagen för Elina på dagis. Allt gick över förväntan och Elina ville inte alls gå hem när det var dags. Jag som trodde att hon skulle vara blyg och vara som klistrad vid mig, tjii fick jag.
Imorgon så ska jag ta henne igen sen är det Robin som får ta henne torsdag, fredag och måndag eftersom jag har lektion då. Så tråkigt att missa inskolningen men det är så det är.

Men jag är osäker på om vi verkligen gör rätt som sätter henne på dagis nu. Men det är ju inte hugget i sten bara för att vi börjar med inskolningen. Känns det fel så är det ju bara att sluta.
Hon är ju så liten jämfört med de andra barnen. Det kommer gå en till som är ett par månader äldre än Elina men resten är ungefär ett år äldre. Så hon är minst och yngst på avdelningen.

Men jag tror att det kommer bli toppenbra och att Elina kommer trivas.

Oh shit idag ska jag börja på dagis!


Hur ska detta gå egentligen?


Nu sitter jag här och väntar på att gå in


En egen hylla har jag fått och så ska vi ordna ett fint kort på mig och sätta in i ramen


Nu är vi på väg hem igen och allting gick jättebra :D

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vad fint! =D Åter igen så tycker jag verkligen om dina bildrepotage =)

Och jag tror det kommer att gå jättebra. Vad alla andra gör är kanske inte det rätta för er.

KRAM!

2009-01-13 @ 15:33:04
Postat av: Maria

oh vad spännande , vi håller också på med nya inskolningar på jobbet och det är så spännande att lära känna en ny liten människa och hennes mamma/pappa =) Men Nelly skulle väl gå med elina? va hete avdelningen nu igen? vart det vallmo ? där går fridis .. tyckte jag såg en skymt av hennes extrem rosa overall i ena hörnet på bilden när Elina sitter på bänken. =)

2009-01-13 @ 17:06:58
URL: http://miasen.blogg.se/
Postat av: Katta

Jag tror det kommer gå jättebra! Första dagen gick ju strålande :)

2009-01-13 @ 17:18:49
URL: http://kaattaaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Maria- Nej hon går på Blåklinten så hon kommer gå tillsammans med Nelly och Noel. Men de var sjuka idag så vi får se om de kommer imorgon eller inte.

Har ni någon plutt som börjar hos er, eller är de lite äldre?

2009-01-13 @ 17:26:59
URL: http://lindaha.blogg.se/
Postat av: Maria

Aha men Nelly är ju bara 1 månad äldre en Elina. mjo det är små pluttar.. så himla mysigt, skulle tipa runt Elinas ålder, :P. skulle va roligt om vi kunnde hitta på något nån gång..

2009-01-13 @ 18:28:00
URL: http://miasen.blogg.se/
Postat av: Linda

Okei, hade för mig att fröknen sa att hon var född i juli?

Ja det skulle vara roligt! Du får säga till om när du kan o har lust!

2009-01-13 @ 19:15:09
URL: http://lindaha.blogg.se/
Postat av: Maria

Nej den 23 agusti är hon född. mjo bätter om du säger till så du har mest för dig .. jag menar du har ju barn och krejer det har ju inte jag så bättre att jag kan anpassa mig efter dig , sen så jobbar du ju kvällar och helger .. right? om jag har lust ... jag hade väl inte skrivit och frågat om jag inte haft lust?

2009-01-13 @ 19:28:19
URL: http://miasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0