Jag vill inte

Klockan är kvart över 7 och jag ska snart gå ut med hundarna. Efter det ska jag sätta på Elina pyjamas och blanda välling, sen är det bums ner i sängen - för oss båda!
Jag är så trött att jag ser sjuk ut. Det som Carro sa öppnade verkligen mina ögon, det går inte att ha det såhär i längden.
Man kanske orkar ett tag men det är knappast nått som gynnar någon.

Vi har pratat om att flytta härifrån också. Vi har bestämt oss att vi inte längre vill köpa loss huset för det priset med tanke på i vilket skick det är i. Man märker mer och mer ju längre man bor här och för oss skulle det kosta massor att fixa med allting och så skulle det bli dyrt iallafall.
Så varför ska vi då bo kvar när vi ändå inte ska köpa det? Vi betalar 8000kr i kallhyra så det blir dyrt. Hade vi köpt det som tanken var från början skulle det vara värt det men inte nu längre.
Så vi kanske flyttar till lägenhet ett år och på det skulle vi tjäna ca 4000kr i månaden på. Pengar som vi kan spara undan till en handpenning till ett hus.
Men jag vill verkligen inte flytta! Jag trivs ändå här, jag älskar att bo här.
Men frågan är om det verkligen är värt det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0