Snö snö älskade snö

Imorse när jag gick upp vid halv sex tiden för att kissa så kikade jag ut genom fönstret och till min stora förtjusning var det en massa snö ute. Jag kände mig lite som barn på nytt och jag riktigt mös när jag kröp ner under täcket igen. Det är något speciellt med den allra första snön, så otroligt mysigt!
Det blev ingen mer sömn för mig istället kröp jag ner hos Robin och så kikade vi på film tills Elina skulle väckas för dagis.

Vi fick lite julstämmning redan igår då vi var på Elinas dagis och hade luciafirande. Himla mysigt var det och alla barnen var så fina. Elina var väl inte så jätteroad men hon fick tag i en diskborste och då blev det genast lite roligare :) Men att fika sen efteråt tyckte hon om iallafall, mitt lilla svullo <3

Elina har invigt sin pulka för i år också. Johan, Nina, Ante, Thea och Julia kom upp till oss och så gick vi till våran backe här i Gillmarken. Det är inte precis världens bästa backe men det gick att åka i den iallafall.
Elina tyckte väl att det var sådär att åka, lite läskigt tyckte hon nog att det va. Den som uppskattade det mest var nog Julia, hon skrattade massor :)
Elina gillade mest att baka glasskakor och att äta snön :P

Det bästa var den varma chokladen som jag gjorde när vi kom in igen. Så mysigt att sitta i soffan och kika ut på all snö och känna hur värmen sprider sig i kroppen.

Nu ska jag sätta på Elina pyjamasen och göra mig själv iordning för sängen. Jag fick så jäkla ont av att vara ute den där korta stunden så jag klarar inte av att sitta i soffan. Så det blir en värktablett och sen sängen, förhoppningsvis kan jag somna ganska tidigt eftersom jag gick upp tidigt imorse.

Hoppas ni alla har haft en underbar dag ute i snön!

Mysigt med luciafika


Min lilla julgumma


På väg till backen


Johan och Julia i full fart i backen


Elina i full fart, ser mindre road ut


Nina och Julia åker tefat


Thea och Johan


Elina har fått nog med pulkaåkande


Det var mycket roligare att baka snökakor



Underbara vinterland <3


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag håller verkligen med dig. Så mysigt med snö!



Vad fin Elinas lusia klänning var... :)

2009-12-15 @ 22:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0