Min lilla febertopp

Igår var Elina på 1årskontroll och fick en spruta. Hon väger nu 8920gram och är 72cm lång, hon har alltså gått upp 5790gram sen hos föddes, min lilla, stora tjej :D

Men tyvärr fick hon en reaktion på sprutan så i natt fick hon feber.
Hon somnade först vid 12 tiden på natten och sov till klockan 4 i sin egna säng. Sen vaknade hon och kröp över till min säng. Och sen dess har hon hållt mig vaken genom att inte komma till ro. Jag förstod att hon hade feber för när hon låg på min mage var hon alldeles het. Så imorse, efter att ha tagit tempen, fick hon alvedon.

Men hon är fortfarande hängig och varm så det blir ingen skola för mig idag. Vilket egentligen inte är bra! Jag skulle verkligen behöva gå till skolan, men Elina måste ju självklart komma först. Jag får ta igen det sen.

Idag ska jag också ansöka om dagis till Elina så att hon kan börja i början på nästa år. Hon behöver verkligen få träffa andra barn och leka. Det märks så tydligt när hon träffar andra barn att hon är nyfiken.
Men då om något kommer hon säkert att vara sjuk ofta :/


Jag måste iallafall visa Elina i sin stora nya säng för första gången


Liten bebis i en stor säng, men nära till mammas o pappas trygga säng


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Stackars liten som är sjuk =/

Hoppas att hon blir bättre snart.

Du kanske kan plugga en hel del hemma?



Ett alternativ till dagis är ju faktiskt dagmamma. Om man får en bra dagmamma så inbillar iaf jag mig att dom inte blir exakt lika sjuka och sen får dom en annan slags uppmärksamhet.

2008-10-02 @ 12:07:00
Postat av: Linda

Ja det är inte lätt men hon blir nog snart bättre.



Jag kan tyvärr inte plugga lcdl hemma då jag inte har dom programmen som krävs :/



Nja jag är inte så positiv till dagmamma faktiskt. Jag har hört många som är opedagogiska och man har inte samma koll på dagmammorna som man har på ett riktigt dagis och många låter barnen vara medans de gör saker i hemmet och då får de ju inte så mkt stimulans - tror därför att det är svårt att få tag i en riktigt bra dagmamma. Och så har ju dagis så mycket aktiviteter och förhoppningsvis så får hon behålla sina dagisvänner sen när det är dags för riktiga skolan.

2008-10-02 @ 12:21:42
URL: http://lindaha.blogg.se/
Postat av: Katta

Vad liten hon ser ut att vara i sängen. Så söt!

Hoppas febern går över snart och att hon kan vara sitt lilla busiga jag igen.

2008-10-02 @ 12:22:37
URL: http://kaattaaa.blogg.se/
Postat av: Christina

INGEN kudde???!!! Stackars barn...;) Kommer ihåg det där när Linus fick sova i sin stora säng. Precis samma bild..liten bebis, stor säng. Haha! Dock har ju Linus nu vuxit i den..=) Ta hand om er så hörs vi snart! Puss och kram

2008-10-02 @ 15:21:37
URL: http://plaahn.blogg.se/
Postat av: Linda

Nej och vet du varför hon inte har nån kudde?!

För att nån av kattjäklarna har pissat på den spyr



Jag har ingen aning om varför de gjorde det heller?

2008-10-02 @ 16:09:29
URL: http://lindaha.blogg.se/
Postat av: Maria

åh .. tror nelly också reagerade med feber efter sprutan... plutt.



naaaw liten sötnos i stora sängen.

sin alldeles egna första riktiga säng .. :D



puss&kram '

Maria

2008-10-02 @ 17:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0