Julklappar i all ära

Jag kommer ihåg när jag var liten och släkten samlades för att fira julafton. Under julgranen låg det ett berg av julklappar, och jag menar verkligen ett berg. Granen syntes knappt för alla klapparna.
Tomten kom och alla klapparna delades ut. Som vanligt fick Tessan hur många julklappar som helst och det tog superlång tid att öppna alla. Samma sak med Kevin, översvämmad av julklappar.

Jag undrar om barnen verkligen uppskattar alla dessa julklappar som de får? Hinner de verkligen leka med alla eller glöms flera pga av att de är så många?

Jag vill inte att Elina ska ha det så. Jag ser hellre att hon får mindre paket men med bättre innehåll än en massa paket med små plastleksaker som ändå går sönder efter ett par dagar.
Några paket som hon faktiskt uppskattar och kommer ihåg vilka som gett henne det.
Nu är hon ju för liten för att komma ihåg iallafall, men iallafall sen när hon blir äldre.

Jag funderar på om jag ska köpa en gunghäst och en leksaksspis åt henne i julklapp, sen nått med kläder i.
Sen får hon ju fler paket från släkten och det tycker jag räcker.

Hur söt är inte den här gungåsnan?

Eller den här gungelefanten

Skulle jag köpa någon av dem plus en leksaksspis så skulle det gå på nästan 2000kr.
2000kr i julklappspengar för en 1åring tycker jag nästan är för mycket. Men då får hon iallafall 2 saker som jag vet att hon skulle uppskatta, eller iallafall tror jag det.

Ni andra med barn, hur gör ni? Köper ni en massa julklappar eller köper ni bara några stycken. Skulle vara intressant och veta hur andra tycker

Kommentarer
Postat av: Mikaela

jag håller faktiskt med dig linda. Det är bättre att man går ihop och samlar till något "stort" i stället för att köpa en massa smått. Dom lite dyrare grejerna är ju också oftast dom som är roligast att få och som man vill ha mest. =)

2008-10-26 @ 12:26:43
Postat av: Katta

Så länge jag kan minnas så har jag och min bror alltid fått en eller två "större" julklappar/födelsedagspresenter och sen någon enstaka mindre sak. Jag tycker det är mycket bättre än många små, jag har uppskattad dom sakerna på ett annat sätt än vad jag hade gjort om jag fått många .

2008-10-26 @ 13:44:25
URL: http://kaattaaa.blogg.se/
Postat av: Isabel

Kan ju inte svara på din sista fråga eftersom jag inte har barn men jag är inne på samma linje som dig, om hur jag VILL att det ska bli för mina barn. Hellre få julklappar men en riktigt bra jul oxå. Med släkt och vänner. Ha roligt och spänning.

Det är viktigt tycker jag...

och btw.. åsnan är ju bara Sååå fin =)

2008-10-26 @ 16:55:06
Postat av: Frida

Jag vet ju hur jag skulle vilja ha det. Och det är som du beskriver. Jag vill att Marcus ska växa upp och känna stämningen, närheten med familjen och så vidare... Men jag har en mor som är shop-o-holic så vi får se hur det blir. (Hon köper ju vekrligen inga skitsaker som skulle gå sönder, men ganska mycket saker). Jag kommer fokusera på att köpa praktiska saker som han behöver till honom nu eftersom han kommer få så mycket leksaker av alla andra....

2008-11-01 @ 07:25:58
URL: http://porrfrugans.blogspot.com
Postat av: Jensine

Ofta är det så att barnen får sjuukt mycket julklappar o som det leks me i en vecka, sen glöms de bort o de blir tråkiga. Mina barn har så mycket saker, men leker de me allt? Nope.

Jag önskar mig faktiskt väldigt ofta typ pengar, presentkort osv till barnen o så köper man det som de behöver NÄR de behöver det. Men som böcker..DE är faktiskt både bra OCH till nytta o barnen älskar att få höra sina godnattsagor. Böcker e bra o rekommenderas. =)

2008-11-02 @ 23:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0