Dagis

Elina har fått erbjudande om dagisplats på Skogsbrynet nu. Jag har hört en massa dåligt om det dagiset så jag vet inte vad jag ska tycka egentligen. Jag ringde iallafall till rektorn idag och pratade lite och hon berättade att:

Det är 15 barn per avdelning
4 st fröknar
Inskolning den 7:e januari
Ute varje dag om det inte är väldigt dåligt väder
Öppet mellan 6.30-18.00

Så imorgon ska jag ringa och boka en tid för att se hur det är där och träffa fröknarna. Sen efter det får vi se hur vi gör.
Men när jag pratade med rektorn så lät det bra iallafall. Och 4 fröknar på 15 barn det tycker jag är toppen faktiskt.
Ett stort plus är att Elina inte skulle hamna på den avdelningen som jag har hört en massa dåligt om.

Helst av allt ville jag ha Annehill, men det fick vi ju tyvärr inte


Idag kom Katta hem och ska vara hemma i en vecka. Så hon kom förbi nu ikväll och sa hej. Så skönt att ha henne hemma en stund. Sen åker hon till till Skövde igen, men hon är bara borta en vecka och sen kommer hon hem igen och stannar i 4 veckor! Det ser vi fram emot!

Nu ska jag ta och sätta på Elina pyjamas och natta henne. Hon sov till halv 11 imorse, jag fick världens chock när jag insåg hur mycket klockan var. Hon har aldrig nånsin sovit så länge. Men imorgon ska vi gå upp i tid så vi kommer iväg till Öppna Förskolan.

God natt på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0