Är man tråkig då?

Jag är snart 23år och har barn. Jag tycker att jag är den samma personen som jag var innan jag fick barn, lite lugnare kanske. 
Men man kan omöjligt ha kvar samma liv som man hade innan man fick barn. Jag kan inte gå ut precis när jag vill och jag kan inte åka iväg hur som helst. Jag har fler att tänka på än bara mig själv.
Sen är det den ekonomiska biten. Förut kunde jag slösa bort en tusenlapp på en utekväll utan att blinka, det var liksom värt det. Men så tänker jag verkligen inte nu för tiden.
Ska jag slösa bort en massa pengar på att gå ut, och planera barnvakt mm så ska det vara för en riktigt bra kväll.
Nu kostar det mig för barnvakten också, inte bara själva utegången.
Som i helgen är jag och Robin bjudna hem till Katta på fest. Jag ordnade barnvakt så vi skulle kunna gå dit och jag såg verkligen fram emot det, skulle bli superskoj att komma ut och träffa lite folk. 
Men sen fick jag reda på att de ev skulle gå ut på krogen efteråt, och hade jag vetat om det skulle jag inte ha gått.

För barnvakten åker hit från strängnäs, det betyder nästan 150kr i buss pengar. Sen ska hon ha betalt för att sitta barnvakt då är det ytterligare 100-150kr på det. Alltså bara det kostar mig nästan 300kr.
Sen ska man ha lite dricka och annat skoj.

Och betala 300kr för att vara borta i ett par timmar känns inte så kul. För jag kanske kommer iväg till Katta vid halv 10 på kvällen. För att först måste jag natta Elina. Och sen kanske de åker iväg till Rickards vid 12 tiden.
Då är det ju bara ett par timmar.

Missförstå mig rätt, jag ser verkligen fram emot det och jag tycker att det ska bli superkul att komma iväg till Katta, men jag hade kanske inte gått om jag hade vetat att det bara var en förfest till krogen.
Nu är det inte helt säkert att det blir utegång, men förmodligen.

Och då får man höra att man har blivit så tråkig. Nej det är jag verkligen inte, men mina prioriteringar är kanske annorlunda nu.
Det är inte kul att få höra att man är tråkig mm bara för att man inte vill välja att lägga ut mycket pengar och planering bara för ett par timmar.

Ni kanske inte heller skulle vilja betala så pass mkt plus planera barnvakt och andra förberedelser bara för nått som ni kan vara med på en kort stund.

Jag ska iallafall gå till Katta och jag ser verkligen fram emot det, det kommer säkert bli skitkul! Men jag vill inte bli kallad tråkig bara för att jag kanske hade valt bort det om jag vetat om utegången.

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är inte tråkig!!!!
vem säger så?
inte jag hoppas ja.

2008-05-21 @ 16:42:00
Postat av: Mikaela

Å Linda!
Så synd att jag inte bor närmre. Jag skulle gladeligen sitta barnvakt åt Elina gratis.

2008-05-22 @ 11:31:56
Postat av: Linda

Maria - vad söt du är, tack!

Mikaela - Vad snällt du är, men det är det som är svårt också. Att Elina måste ju känna den som sitter barnvakt väl, det gör det så mkt krångligare

2008-05-22 @ 19:42:11
Postat av: Anonym

kan inte robins föräldrar eller era syskon sitta barnvakt då? din mamma bodde väl i norrland?

2008-05-23 @ 20:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0