En dag på skansen

Igår fick jag en idé om att vi skulle åka till skansen. Så jag väckte Robin som fortfarande låg och sov och han var också med på idén. Så vi gjorde oss iordning så fort vi kunde och sen satte vi oss i bilen på väg till Skansen.
Det kändes jättekul, solen sken och det var perfekt för en sån här impulsgrej.
Det tog en liten stund att hitta till själva skansen då varken jag eller Robin visste hur man kom dit. Men det gick till slut.

Det var hur mysigt som helst att gå runt där. Det var helt perfekt väder, varmt med moln så det inte blev för varmt.
Elina var egentligen mer intresserad av allt runtomkring än av djuren men det var kul iallafall. Vi var i några timmar men sen tröttnade Elina på vagnen så då gick vi ut och köpte glass istället.
Så satte vi oss utanför i gräset och vilade oss lite. Robin var supertrött och höll på att somna i gräset så vi började åka hemmåt. Men vi stannade till i Barkarby och åt buffé på Pizza Hut. Det var väl okei, men inte så gott egentligen.
Men Elina svullade som aldrig förr. Hon fick en skål med majskorn i som hon proppade i sig oavbrutet. Hon fick också små bitar med bröd som hon svullade :D Mitt lilla svullbarn ;)

På vägen hem från Barkarby öppnade sig himlen och det öste ner regn så hela motorvägen blev översvämmad. Lite åska och blixta blev det också.

Allt som allt var det en underbar dag. Det måste man börja göra oftare! Både impulsiva och planerat!

Tack älskling för en underbar dag


Äntligen framme


Precis kommit in


Jag är en stor tjej och kan gå själv på skansen


Jag kollar på djuren, Elina kollar på allt annat ;)


Fina skansentåget


Elina struntar helt i grisen och leker med staketet istället


Elina klappar en get <3


Men stocken bredvid geten var mycket roligare


Jag och Elina kollar på sälar


Oj vilken stor älg


Liten bebisälg som såg helt död ut


Björnar


Tyvärr en jättedålig bild men det är varg och vargungar, så fina!


Nu är det lunchdags


Och lite mammapussar fick man också


Sitta på pappas axlar är bra mycket roligare  än att sitta i vagnen


Elinas vagn med fina ballongen


Ballongen var jätterolig


Kommentarer
Postat av: Katta

Vad mysigt ni såg ut att ha haft det! :)

2008-07-13 @ 21:15:44
URL: http://kaattaaa.blogg.se/
Postat av: Isabel

Åh vilken mysig dag det såg ut att vara...

Det där regnet var ju helt galet...

Satt fast i centrum i typ 40 min och bara väntade....gick inte att gå utanför dörrarna...

=)

2008-07-14 @ 22:59:19
URL: http://robinsystersworld.blogspot.com/
Postat av: Mikaela

Vilka fina bilder Linda! Skönt att ha en dag bara ni tre där ni gör något tillsammans som är lite annorlunda än vanliga vardagen.



Jag och Nandi var med Naia på skansen förra sommaren när hon var 1½. Hon tyckte att golven var häftiga och sånt. Pratade om det med pappa. Han sa att det ju beror på att hon inte förstod att det var konstigt att djuren fanns där. Men golv hade hon ju sett förut...men inte SÅNT golv =P

2008-07-15 @ 01:44:12
Postat av: Christine

Å vad mysigt det ser ut. Så söta bilder på Elina i de nyköpta skorna!! ;)

2008-07-16 @ 14:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0