Slutkörd

Idag är det den 16 januari 2008 och jag är redan helt slutkörd. Det nya året har precis börjat så egentligen borde jag vara pigg och redo för allt nyss som händer.
Men efter att aldrig få sova och alltid behöva finnas till så känner jag mig ganska slutkörd faktiskt.
Ta inatt tex, Elina sov inte en ända hel timme på hela natten vilket resulterar i att jag inte heller får sova någonting.
Hur hon sen kan vara pigg och glad på dagen medans jag är mer som en levande död är för mig ett mysterium.
När man slår upp ögonen för hundrande gången den natten och ser en leende bebbe min framför ögonen så kan man ändå inte låta bli att le, hon är ju för fin iallafall.
Jag hade aldrig någonsin klarat av att sova så pass lite som jag gör nu innan jag fick barn.

Min rygg är också någon som är jobbigt för mig. Den gör så ont. Spelar ingen roll hur jag står, sitter eller ligger, smärtan finns där hela tiden iallafall.
Men jag tänker fortsätta trotsa min rygg och leva på som vanligt. Bära eller brista, det visar sig.

Jag skulle egentligen ha tränat step ikväll med Christine. Men hon är sjuk så det blev inställt. I måndags skulle jag också ha tränat med Katta men hon hade inte råd, så det blev också inställt.
Jag önskar jag kunde träffa någon som var lika som mig, som verkligen vill träna no mather what. Någon som var lika engagerad och ville träna det som jag vill träna. Egentligen borde jag gå dit själv, men det vill jag inte. Inte första gången iallafall. Får vänta på dom och prova ett par gånger och sen om de drar sig ut kan jag fortsätta gå dit själv. Det är alltid första gången som är värst.

Robin ska jobba på skiftet i en månad framöver nu. Så nu är det oregelbundna tider som gäller igen. Ser redan fram emot till att han börjar jobba "vanligt" igen. Men det är klart, det har ju sina fördelar att jobba skift också...

Måste nog börja runda av det här inlägget nu. Elina sitter bredvid mig och gnäller och tycker att jag är skittråkig. Ska göra iordning lite majs och potatispuré till henne istället. Tänk att hon blir 4 månader imorgon, helt otroligt vad tiden går fort. Måste planera dopet snart också, frågan är bara vilka man ska bjuda? Hur gör man egentligen?



Kommentarer
Postat av: Katta

Efter lön så följer jag med på alla tränings pass jag kan! Jag vill träna ikväll!! Måste tyvärr jobba vissa kvällar... Blä!!

Jag tycker även att du ska be din käre sambo att massera dig lite oftare, det är bra för ryggen ;)

2008-01-16 @ 12:31:05
URL: http://kaattaaa.blogg.se
Postat av: Christina

Du får helt enkelt flytta närmare mig så kan vi träna. Jag tränar ju nu istort sett varje dag...kommer nog bli en träningsnarkoman..haha...

Om du har frågor ang dop, så ring mig. Har ju ändå gått igenom det där en gång...=)

Ha det bäst!

Puss och kram

P.s, visst är det underbart att inte få sova något längre...tro mig. Du kommer uppskatta dom gångerna då ni har barnvakt över en kväll eller natt. Man gör det efter ett tag.

Puss

2008-01-16 @ 16:31:13
URL: http://plaahn.blogg.se
Postat av: Maria

Linda ..se på mig .. jag vill A nobbade tränninge och nu är jag på Gång .. men när hon nobbade det ville jag inte gå dit själv .. *ser vilsen ut*

2008-01-16 @ 18:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0