Pigg och utvilad

Vaknade relativt pigg och utvilad för första gången på evigheter idag. Så underbart att kunna slå upp ögonen på morgonen utan att genast vilja stänga dom igen och somna om.
Elina sov från klockan halv 1 till klockan 4 inatt. Sen ammade jag henne och la ner henne i sin spjälsäng igen och då sov hon fram till klockan  halv 7. Då tog jag över henne till min säng. Sen har hon vaknat ca en gång i timmen fram till halv 10.
Helt fantastiskt, helt underbart! Det har aldrig hänt förut i sin egen säng. Jag tror det beror på att jag la henne på magen så hon kan inte snurra runt och sprattla och på så vis väcka sig själv.
Ja jag vet att risken för plötslig spädbarnsdöd ökar om dom sover på rygg, men Elina är 4 månader nästa vecka och helt stadig i huvudet så det är nog ingen större fara. Dessutom så har jag ett andningslarm ifall att hon skulle sluta andas. Älskar det där larmet, det ger mig en sån stor trygghet och jag kan faktiskt koppla av.

Idag är det meningen att Jag Robin Elina Johan Nina Julia och Ante ska gå ut och äta i sumpan på nån grekisk restaurang. Det skulle vara underbart att få komma ut och träffa folk. Det är alltid kul att träffa folk man inte brukar träffa. Men vi får se hur det blir. Jag håller iallafall tummarna för att det blir av.

Klockan 12 idag så kommer mor min och hämtar upp mig och Elina sen bär det av till Västerås. Skönt att få åka bil och slippa tänka på allt. Jag tycker om att umgås med min mor, vi har mycket att prata om och utbyter nog ganska mycket med varandra. Jag ska vara glad över att jag fick en sådan bra mamma som jag fick.
En förebild för mig själv som förälder.

Sen imorgon ska jag kanske träffa Maria och Katta och gå ut och äta. Skulle vara riktigt skoj iallafall. Jag har inte träffat Maria på evigheter känns det som.

Igår kväll träffade jag Christine och Katta utan Elina. Så skönt att komma iväg utan bebben och göra nått helt själv. Vi skulle kolla på film men det blev inte så mycket tittande. Mest en massa prat om allt möjligt.
Tyvärr ringde Robin efter 2 timmar och sa att jag var tvungen att komma hem igen för Elina bara skrek och skrek vad han än gjorde. Men det var kul att få komma iväg ett tag iallafall.
Elina blev jätteglad när jag kom hem och blev tyst direkt. Lilla fisungen ;)  Lite mammig är hon allt.

En närstående till mig fick sitt hjärta krossat igår. Krossat på värsta möjliga sätt. det gör mig så ont att jag inte kan göra något åt det. Ingenting annat än att finnas här ifall hon behöver prata. Jag blir så arg. Skulle det hända mig vet jag inte vad jag skulle göra.

På måndag ska jag och Katta träna arobics. Sen på onsdag ska jag, Katta och Christine träna step. Längtar verkligen tills dess, det ska bli så roligt! Få träna och umgås. Det blir också egentid till mig själv. Något jag verkligen behöver.

Nu måste jag verkligen hoppa in i duschen om jag ska hinna bli klar innan mor min kommer. Först duschar jag sen tappar jag i ett bad så att Elina kan bada med mig. Hon älskar det och vi har alltid kul när vi badar tillsammans.

Ha en bra dag allihopa och hoppas ni får en underbar helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0