Fortsättningen på inlägget nedan

Dagen efter att Robin blev nersparkad fick vi reda på att ännu mer hade hänt.

Eken och Robin hade stått och pratat ett tag efter att ambulansen och polisen åkt från platsen. Jag pratade samtidigt med Robin i telefonen och tjatade på att han skulle komma hem.
Eken bor uppe på kraftleden så jag frågade flera gånger om jag inte skulle skjutsa hem honom eller om han inte skulle sova hemma hos oss så han skulle slippa gå hem själv, man vet ju aldrig om dom skulle kunna dyka upp igen! men han ville inte det och sa att han skulle klara sig.
Sagt och gjort, Robin kom hem och Eken började gå hem själv. På vägen hem blev han återigen överfallen av killarna. Det var alltså 3 killar som hoppade på en ensam kille. Och den här gången nöjde de sig inte med att bara slå utan de stack in en kniv i hans ben. Eken blev alltså nedslagen och knivskuren för ingenting.

Efter att de lämnat honom så lyckades han ta sig till ett hus där det lyste så de kunde ringa ambulans. För honom slutade kvällen på akuten. Så hemskt det måste ha varit för honom att bli överfallen när man är helt ensam, förstå paniken och rädslan. Och att sen se kniven, usch hemskt. Stackars Eken!

Sen kommer ju tankarna på vad som hade kunnat hänt tidigare när de hoppade på Robin. Tänk om de inte hade kommit bakifrån utan framifrån så att Robin sett dom och gjort mer motstånd. De hade förmodligen stuckit kniven i honom då. usch helt sjukt :(

iallafall så tror dom att killarna såg dom prata med polisen och att de sen följde efter Eken och hoppade på honom när han blev ensam. Putte som var med första gången de blev överfallna på kvällen mötte 2st av dom på vivo dagen efter när han var där med sin tjej. Killarna följde sedan efter honom hem och stod utanför. Puttes mamma gick då ut och såg hur de stod vid järnhandeln (som ligger precis där han bor) för att sen försvinna.
Helt sjukt att de följde efter honom. Nu är jag också rädd att de såg vart Robin gick in och att de vet vart vi bor. Vi bor ju på nedre botten så det är inte precis svårt att ta sig in om man vill.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att polisen får tag i dom som gjort det här så att de får sitt straff.

Robin har för övrigt väldigt ont i huvud och nacke så jag hoppas inte han fått någon skada av sparkarna. Förhoppningsvis går det över om några dagar. Annars får vi gå till läkaren med honom.

Jag tänker avsluta det här inlägget med ett par fina bilder från kvällen innan allt det hemska hände.
Så att vi får inte lite positivt i allt det hemska

Elina sitter i Ekens knä och putte sitter bredvid
image41

Nu är Katta med i bilden också :D
image42

Katta ser extremt ung ut på den här bilden tycker jag
image43

Sista bilden på trion
image44

Kommentarer
Postat av: Katta

Ja jag såg väldigt ung ut...
Bilderna var jättefina, Men inte så konstigt när Elina är med på dom.

Det är riktigt skrämmande allt som hände i helgen. Känns lite obehagligt att gå ensam ute på kvällen. Hoppas polisen får tag på dom.

2008-01-28 @ 11:34:27
URL: http://kaattaaa.blogg.se
Postat av: Isabel

Så Putte, Eken, robin och Puttes mamma har sett de? Det är ju jätte bra. Så de var alltså på vivo?
Bålsta killar? Ringde Putte polisen då när han gick från vivo? Det skulle han ha gjort.
hoppas allt ordnar sig.....

2008-01-28 @ 15:06:03
URL: http://robinsystersworld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0