6 barn vid 27års ålder?

Igår träffade jag en tjej som var 27år och hade 6st barn.
Hon hade fått sitt första barn vid 16års ålder och sitt andra barn när hon var 17år. Efter dom första 2 hade barnen kommit med jämna mellanrum och den yngsta var nu 1år.
Jag förstår inte hur hon orkar? Dessutom var alla barnen lugna och väluppfostrade och det märktes verkligen att de var en stor kärleksfull familj. Annars är det ju lätt hänt att ljudnivån är jättehög och att det blir rörigt när det är så många barn. Men inte hos dom. Alla frågade innan de gjorde eller tog saker och det fungerade perfekt.
Självklart blir det stimmigt hos dom också, men på det stora hela är det lugnt och fint.
Jag blev så imponerad! Jag tycker att det är fullt upp med en liten bebbe och bara tanken på att ha 6st barn känns svindlande.
Jag skulle själv inte ha velat haft barn vid 16års ålder, det är lite väl ungt. Men jag är väldigt glad och stolt över att vara en ung mamma till min dotter. Jag skulle inte vilja ha barn sent i livet utan är glad över att hon kom in i mitt liv när hon gjorde det. Jag vill ha ett syskon till Elina. Gärna när hon är runt 2.5år, då ska jag fylla 25 det året. Det skulle vara perfekt!
Sen får man se om jag kanske vill ha en tredje knodd efter några år ;)
Det är underbart med bebisar och det finaste som finns. Tänk bara på hur många gånger per dag dom gör så att man ler. Elina smilar hela tiden och man kan ju inte låta bli att lé tillbaka. Hjärtat smälter och lyckokänslorna rusar runt i kroppen. Innan jag fick barn log jag aldrig så här mycket. Jag var heller inte lika lycklig som jag är nu.

Träffade föresten Katta på fiket tidigare idag. Så skönt att komma ut och snacka lite skit och se lite folk.
Nu är hon tillbaka på jobbet igen. Hon jobbar dubbelpass hela helgen - jobbigt!

Robin slutar jobba om en timme och 45 minuter. Han har jobbat 12 timmars pass idag. Så jag tänkte överraska honom genom att tända upp hela lägenheten med en massa ljus och ha tacos klar tills att han kommer hem. Äta god mat och mysa skulle inte vara helt fel. Så får man hoppas på att Elina är snäll och tyst så länge ;)

Elina har föresten lärt sig att sitta helt själv nu. Det är läskigt hur tidig hon är ibland, känns som om jag inte riktigt hinner med. Sitter själv innan 4 månaders dagen, hur ska det bli sen? Enligt barnutvecklingen står det att barn sitter själv tidigast vid 5-6 månader, vanligast vid 7-8 månader, och sent vid 9-10 månader.
Elina sitter själv veckan innan hon blev 4 månader. Inte så långa stunder men iallafall helt själv.
Tror nog att hon kommer gå och stå väldigt tidigt. Inte för tidigt hoppas jag iallafall.
Är stolt över min lillstrumpa.

Nu ska jag börja städa undan och lägga ut en massa ljus och börja förbereda tacosen. Hoppas det blir mysigt.


Kan själv
image39

image40










Kommentarer
Postat av: Katta

Ja när Elina ler och skrattar så smälter man verkligen! Hon är ju så underbart charmig den där lilla tjejen! :)

2008-01-19 @ 21:28:01
URL: http://kaattaaa.blogg.se
Postat av: Christina

Vad stor hon har blivit!! Måste ses snart. Men vi säger det bara hela tiden. Det händer liksom aldrig. Börjar tröttna snart...hmm..=( Du skulle ju också ringa mig ju...vad hände där igentligen.

Måste ju få ge Elina sin julklapp. Men jag får fäl skicka den på posten istället. Så att hon inte växer ur den om ett par veckor.

Hoppas allt är bra annars!!!

Puss och kram

2008-01-20 @ 12:07:16
URL: http://plaahn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0